W Polsce, nowy Mitsubishi Colt pojawi się w salonach sprzedaży sieci dealerskiej MMC Car Poland we wrześniu. Ekspozycja w Genewie przyniesie również światową premierę studyjnego modelu Colt CZ3 będącego propozycją Mitsubishi dla trzydrzwiowego coupe.

Nowy Colt produkowany obok modelu smart forfour w należących do Mitsubishi Motors Corporation zakładach NedCar w holenderskim Born został skonstruowany z myślą o europejskim rynku. Różni się też znacznie od swojego produkowanego w Japonii odpowiednika, wprowadzonego na miejscowy rynek w listopadzie 2002 roku. Różnice dotyczą między innymi silników, skrzyni biegów, stylizacji przedniej części nadwozia, wnętrza samochodu, w tym deski rozdzielczej, systemu ustawiania foteli czy możliwości stosowania obręczy kół o rozmiarze 16 cali.

Nowy Colt, którego długość wynosi 3.87 m jest pierwszym samochodem Mitsubishi w segmencie B w Europie. Jako źródło napędu Colta służy rodzina silników benzynowych 1.1, 1.3, 1.5 DOHC, MIVEC (elektronicznie sterowany system zmiennych faz rozrządu), które zaprojektowano w Japonii, a produkcję uruchomiono w nowych zakładach Mitsubishi Motors Corporation i DaimlerChrysler w Kolleda, w Niemczech. Najmniejszy z silników posiada trzy cylindry oraz moc 75 KM. Wysokoprężna jednostka 1.5 DOHC (common rail, bezpośredni wtrysk) pochodzi z firmy DaimlerChrysler. Przeniesienie napędu na przednią oś zapewnia manualna lub automatyczna skrzynia biegów.

Wnętrze nowego Colta, którego nadwozie jest wyższe niż większość porównywalnych modeli hatchback, charakteryzuje przestronność i wiodąca w segmencie przestrzeń na nogi podróżujących na przednich i tylnych siedzeniach, wyrażająca się długością 1705 mm. Tylna kanapa dzielona w proporcjach 60/40 ma możliwość przesuwania, pochylania, składania i wystawiania foteli. Tapicerkę wykonano z wysokiej jakości materiałów, a deskę rozdzielczą pokryto miękkim w dotyku tworzywem.

Bezpieczeństwo bierne i czynne zostało oparte na poduszkach gazowych kierowcy i pasażera, poduszkach bocznych oraz kurtynowych, jak również montowanych standardowo systemach ABS oraz EBD i występującym w opcji układzie MASC (elektroniczny program stabilizacji toru jazdy). Przyjemność w prowadzeniu zapewniają elastyczne silniki, elektronicznie sterowany system wspomagania układu kierowniczego, odpowiednio dobrane zawieszenie, a stabilność duży jak na segment B rozstaw osi i kół.

Wprowadzenie nowego Colta na rynek europejski to dla Mitsubishi Motors Corporation kolejny krok w procesie transformacji firmy. Jej efektem jest między innymi pierwszy od 1998 roku wzrost sprzedaży na Starym Kontynencie samochodów spod znaku Trzech Diamentów. W ubiegłym roku, w Europie nabywców znalazło 207.900 samochodów Mitsubishi wobec 203.000 w roku 2002. Ta korzystna zmiana nastąpiła 12 miesięcy wcześniej niż pierwotnie zakładano w procesie zmian. Także w Polsce uzyskano lepszy wynik niż przed rokiem, 2635 samochodów wobec 2210 w roku 2002. Nowy Mitsubishi Colt, następca sprzedanych dotychczas w Europie 800 tysięcy modeli o tej samej nazwie pozwala mieć nadzieję na utrzymanie tej korzystnej tendencji.