Prototypy będą wystawiane w ramach programu Hondy "Droga do zerowej emisji" ukazującego obecne rozwiązania techniczne stosowane w pojazdach hybrydowych obok przyszłościowych samochodów typu plug-in oraz konstrukcji napędzanych ogniwami paliwowymi, takich jak FCX Clarity. Oba eksponaty stanowią część kompleksowego programu Honda Electric Mobility Network, mającego na celu redukcję emisji CO2. Firma chce osiągnąć ten cel poprzez wprowadzanie innowacyjnych produktów oraz rozwiązań z zakresu zarządzania energią i technologii umożliwiających jej wytwarzanie.

Honda EV Concept jest zapowiedzią kierunku rozwoju oraz stylistyki seryjnego pojazdu elektrycznego, który pojawi się w USA i Japonii w 2012 roku. Zupełnie nowa platforma dla pojazdu hybrydowego typu plug-in anonsuje następną generację dwusilnikowych, hybrydowych układów napędowych Hondy, których debiut przewidziano również na 2012 rok. Pojazd ma spełniać codzienne potrzeby mieszkańca miasta i oferować praktyczne, pięcioosobowe wnętrze znane z popularnej Hondy Jazz.

Szacowany zasięg pojazdu w cyklu miejskim wynosi 112-160 kilometrów. Dystans ten można wydłużyć dzięki wykorzystaniu innowacyjnego, elektrycznego systemu napędowego E-Drive, który zaadaptowano z hybrydowego, sportowego modelu Honda CR-Z. Oprócz systemu E-Drive, w modelu EV znajdziemy szereg rozwiązań pomagających kierowcy zachować styl jazdy zwiększający zasięg i wydajność akumulatorów.

Oprócz pojazdu Honda EV Concept, na ekspozycji przygotowanej przez firmę Honda można będzie obejrzeć również prototyp stanowiska do ładowania pojazdów elektrycznych. Opracowane przez Hondę stanowisko ładowania pozwoli zajrzeć w przyszłość i przekonać się jak prosta i intuicyjna w  obsłudze będzie kiedyś infrastruktura dla tych pojazdów.

Honda pokaże również zupełnie nową platformę dla samochodu hybrydowego typu plug-in. Zaprezentuje ona dwusilnikowy, hybrydowy układ napędowy nowej generacji. Zamontowany na płycie średniej wielkości sedana system ma spełniać wymogi codziennego użytkowania pojazdu, umożliwiając pokonywanie krótkich, często powtarzanych tras w trybie elektrycznym oraz - zależne od potrzeb - ma również umożliwiać podróżowanie na długich dystansach dzięki silnikowi spalinowemu.

System nieustannie przełącza się między trzema trybami napędu (elektrycznym, benzynowym oraz benzynowo-elektrycznym), dostosowując ustawienia do warunków jazdy i zapewniając maksymalną wydajność układu napędowego. Dodatkowo, pojazd wykorzystuje układ odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania, co pozwala doładować akumulatory w czasie jazdy.