Panda Trekking miała swoją premierę na tegorocznym salonie samochodowym w Paryżu. Jest to samochód o masywnym wyglądzie i off-roadowym wizerunku, który zamiast napędzanych czterech porusza jedynie dwoma przednimi kołami. Samochód nie jest jednak całkowicie pozbawiony możliwości zjechania z utwardzonych szlaków. W trudnych sytuacjach, kiedy brakuje przyczepności, Panda Trekking korzysta bowiem z technologii Traction+.

System ten działa w następujący sposób. Kiedy przyczepność nawierzchni mocno spada, układ elektroniczny wykrywa uślizg jednego z kół. Następnie za pośrednictwem układu hydraulicznego następuje przyhamowanie koła o mniejszej przyczepności, co przenosi więcej momentu napędowego na koło, które dysponuje lepszą przyczepnością.

Jest to rozwiązanie, które przyda się na zaśnieżonej lub oblodzonej nawierzchni, a także do zjazdu z utwardzonej drogi, a co więcej, jest znacznie tańsze od napędu 4x4. Ten drugi bowiem przyda się osobom wymagającym większych możliwości jazdy w terenie.

Drugim modelem powstałym na bazie lubianej pięciodrzwiowej miejskiej Pandy jest 4x4. Samochód mierzy 3680 mm długości, 1670 mm szerokości oraz 1600 mm wysokości, a jego rozstaw osi to 2300 mm. Projektanci zadbali o bardziej mocarny wygląd samochodu dzięki aplikacji grubszych progów, plastikowych czarnych nakładek na nadkola i zderzaki oraz aluminiowych akcentów. Jak na crossovera przystało samochód otrzymał także podwyższone zawieszenie, a wizerunek dopełniają nowe obręcze aluminiowe w rozmiarze 15 cali.

Klienci będą mieli do wyboru dwa nowe warianty kolorystyczne karoserii - pomarańczowy Sicilia oraz widoczny na zdjęciach metaliczny zielony Toscana. Przenosząc się do wnętrza możemy zauważyć nową tapicerkę oraz odświeżoną zieloną ramę wokół deski rozdzielczej.

Napęd Pandy 4x4 pochodzi od nowego 0,9-litrowego silnika benzynowego TwinAir Turbo, który generuje 85 KM mocy. Do wyboru będzie także 1,3-litrowy diesel o mocy 75 KM. Obie jednostki są wyposażone w system Start&Stop. W standardzie znajdzie się system ESC (Electronic Stability Control), a także elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego.