Dan Gurney i Anthony Joseph Foyt zrobili najwięcej okrążeń na torze Le Mans przez 24 godziny, tym samym wygrywając ten legendarny wyścig 55 lat temu, w 1967 r. Jadąc na zmiany, dwaj Amerykanie wyprzedzili dwie załogi w najnowszych Ferrari 330 P4. Gurney i Foyt też mieli nie lada maszynę — Forda GT Mk IV.
To było drugie z serii czterech z rzędu triumfów załóg Forda GT w Le Mans (1966-1969), ale jedyne w wersji Mk IV. 55 lat później Ford przedstawia nową edycję Mk IV, opartą, rzecz jasna, na obecnej, trzeciej generacji supersamochodu GT.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Ford GT Mk IV - moc
W porównaniu ze standardowym Fordem GT najnowszy GT Mk IV ma m.in. większy rozstaw osi, kompletnie nowe karbonowe nadwozie, wyścigową skrzynię biegów oraz większy turbodoładowany silnik. O ile większy? Tego Ford nie podaje (podstawowa odmiana ma 3497 cm sześc.), serwując nam w zamian informację o mocy tej jednostki: przekracza ona 800 KM.
Ford GT Mk IV to efekt współpracy oddziału Ford Performance i firmy Multimatic, która będzie też ręcznie budowała tę wersję w swojej fabryce w Ontario (Kanada). Powstanie tylko 67 sztuk Forda GT Mk IV, co stanowi aż nadto czytelne nawiązanie do roku triumfu poprzednika.
Ford GT Mk IV - cena
Nowy Ford GT Mk IV jest przeznaczony tylko do jazdy po torze, a nie po drogach publicznych. Samochód kosztuje 1,7 mln dol., czyli równowartość ok. 7,65 mln zł.