Dla japońskiego producenta CX-30 ma być bardzo ważnym modelem. W okresie dominacji SUV-ów, szczególnie tych kompaktowych, auta w rozmiarze CX-30 stanowią trzon europejskiej sprzedaży producentów samochodów. Z zewnątrz CX-30 nie da się pomylić z modelem żadnej innej marki. Nowa Mazda ma charakterystyczną bryłę i światła. Te tylne są zbliżone kształtem do tych, jakie pojawiły się w nowej Maździe 3. Zresztą, to nie jedyne podobieństwa do japońskiego kompaktu – Mazda CX-30 została zbudowana na tej samej płycie podłogowej.

Model CX-30 ma 439,5 cm długości, 179,5 cm szerokości i 154 cm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 265,5 cm, co plasuje go między CX-3 i CX-5. Nowa Mazda będzie zatem konkurowała m.in. z takimi autami jak Nissan Qashqai i Seat Ateca. Pojemność bagażnika wynosi równo 430 litrów.

Co ciekawe, wszystkie silniki benzynowe oferowane w CX-30 będą jednostkami typu Mild-Hybrid, wyposażonymi w elektryczny motor napędzany akumulatorem 24V. Pod maskę trafią także silniki Diesla z rodziny Skyactiv-D. Dostępny będzie napęd na obie osie, do wyboru mają być też sześciobiegowa ręczna skrzynia lub klasyczny "automat".

Mazda twierdzi, że CX-30 będzie globalnym modelem, który będzie dostępny na wszystkich kluczowych dla Mazdy rynkach.