Sześcioosobowy van pojawi się w polskich salonach w kwietniu, ale już teraz klienci mogą składać zamówienia i umawiać się na jazdę testową. Nowy przedstawiciel klasy MPV został po raz pierwszy zaprezentowany przez firmę Mitsubishi Motors Europe (MME) we wrześniu 2003 r. podczas 60. Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie. Od kwietnia do końca 2004 roku na Starym Kontynencie sprzedano 5325 takich aut.

VAN Mitsubishi będzie konkurował z dotychczas obecnymi na polskim rynku samochodami innych marek. Zadomowione już Renault Espace, Peugeot 807, Toyota Avensis Verso, Fiat Ulysse, Lancia Phedra czy bliźniaki VW Sharan, Ford Galaxy i Seat Alhambra, co prawda nie zalały polskich szos, ale na pewno stanowią poważną alternatywę dla Grandisa.

Producent podaje, że ceny kształtować się będą w zakresie od 120 do 138 tys. zł. w zależności od wersji wyposażenia. Na polskim rynku do napędu auta przewidziano jedynie jeden silnik - 2.4-litrowy, 165-konny silnik benzynowy będzie instalowany z manualną, pięciostopniową skrzynią biegów lub cztero-stopniowym automatem w topowej wersji. Jest to innowacyjne urządzenie INVECS II (Intelligent & Innovative Vehicle Electronic Control System) umożliwiające sekwencyjną zmianę przełożeń w trybie sportowym.

Na liście opcji widnieje na razie jedynie lakier metalizowany lub perłowy, ale wyposażenie standardowe z zakresu bezpieczeństwa i komfortu nie pozostawia wiele do życzenia. W ważniejszej, pierwszej grupie mamy dwustopniowe poduszki bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera na przednim fotelu, boczne poduszki bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera na przednim fotelu, kurtyny powietrzne przy 1. i 2. rzędzie siedzeń, napinacze pasów bezpieczeństwa, ograniczniki napięcia pasów bezpieczeństwa oraz systemy ABS, EBD i układ wspomagania hamowania awaryjnego Brake Assist oferowane jako standard.