Logo
WiadomościPremieryHonda Civic Type-R po liftingu - premiera w Tokio

Honda Civic Type-R po liftingu - premiera w Tokio

Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Kultowy model Hondy doczekał się modernizacji. Honda przekonuje, że Civic Type-R zyskał wiele udoskonaleń, by poprawiła się nie tylko dynamika czy prowadzenia, ale także komfort jazdy. W sprzedaży już niebawem.

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
Honda Civic Type R
Zobacz galerię (4)
Honda / Honda
Honda Civic Type R
  • Honda Civic Type R w wydaniu 2020 będzie się wyróżniać lepszą dynamiką i komfortem jazdy – tak przynajmniej obiecuje producent
  • W układzie jezdnym modyfikacje objęły tarcze i klocki hamulcowe (poprawa skuteczności hamowania przy dużych prędkościach), amortyzatory, tylne tuleje oraz całe przednie zawieszenie
  • W palecie pojawił się nowy lakier Boost Blue dostępny wyłącznie dla wersji Type R
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Honda krok po kroku odświeża całą gamę modelu Civic. Pakiet zmian dla większości wersji poznaliśmy już pod koniec zeszłego roku. Producent pochwalił się m.in. nowym systemem multimedialnym, reflektorami LED w standardzie, lepszymi materiałami wykończeniowymi oraz… nowym kolorem lakieru o niezbyt wymownej nazwie Obsidian Blue. Tyle i aż tyle.

W końcu przyszła pora także na najmocniejszą wersję Civica, czyli Type R. Na targach Tokyo Auto Show japońska firma zaprezentowała odświeżoną wersję kultowego kompaktu. Znamienne, że w przypadku odmiany na rynek europejski ograniczono się jedynie do informacji o pierwszych zdjęciach nowego modelu. Więcej szczegółów zdradzono natomiast na temat amerykańskiej wersji, która do salonów sprzedaży trafi jeszcze tej zimy.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Honda Civic Type R w wydaniu 2020 będzie się wyróżniać lepszą dynamiką i komfortem jazdy. Tak przynajmniej twierdzi producent. W układzie jezdnym modyfikacje objęły tarcze i klocki hamulcowe (poprawa skuteczności hamowania przy dużych prędkościach), amortyzatory, tylne tuleje oraz całe przednie zawieszenie (m.in. by poprawić wyczucie układu kierowniczego).

W kabinie nie żałowano na Alcantarze (kierownica) i wykończeniu gałki dźwigni zmiany biegów (przy okazji skrócono skoki dźwigni) a na zewnątrz nie poskąpiono na poprawie chłodzenia silnika (nowa osłona chłodnicy z większym otworem). W palecie pojawił się nowy lakier Boost Blue dostępny wyłącznie dla wersji Type R. Nie zabrakło także gadżetu, czyli funkcji Active Sound Control korygującej brzmienie układu napędowego zależnie od wybranego trybu jazdy.

Honda zapowiada, że na więcej szczegółowych informacji trzeba będzie jeszcze poczekać aż do pojawienia się samochodu w salonach sprzedaży.

2475
21
6
5
2
2
1
Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium