W samochodzie wykorzystano nową stylistykę modelu o nazwie Fluidic Sculpture 2.0. Genesis otrzymał nowy sześciokątny grill i bardziej dynamiczny wygląd reflektorów z LED-owymi kierunkowskazami i światłami przeciwmgielnymi. Samochód jest nieco ugrzecznioną wersją zaprezentowanego w tym roku prototypu HCD-14 Genesis Concept.

Genesis mierzy 4990 mm długości, 1890 mm szerokości oraz 1480 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 3010 mm.

Pojazd będzie dostępny z czterema silnikami. Wśród nich znajdzie się 3-litrowa V6-tka produkująca 257 KM mocy i 303 Nm momentu obrotowego, dzięki któremu Genesis potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w ciągu 8,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 230 km/h.

Pod maskę trafi również silnik V6 o pojemności 3,3 litra o mocy 282 KM i momencie obrotowym 347 Nm oraz 3,8-litrowa generująca 315 KM i 397 Nm. Przyspieszenie w tych wariantach trwa odpowiednio 7,2 sekundy oraz 6,5 sekundy.

Najmocniejszą opcją będzie 5-litrowa V8-ka o mocy 425 KM i momencie obrotowym 519 Nm. Prędkość 100 km/h na liczniku pokazuje się w tym wariancie po upływie 5,4 sekundy, a maksymalna prędkość to 240 km/h. W ofercie znajdzie się napęd na cztery koła HTRAC.

Jak wykazały testy zderzeniowe, nowy Genesis jest jeszcze bardziej bezpieczny dzięki ulepszonej sztywności nadwozia.

W samochodzie zwiększono odporność na wgniecenia, poprzez zastosowanie dwuwarstwowej struktury przedniej części nadwozia, wykonanej ze stali o wysokiej wytrzymałości, wytłaczanej na gorąco. Oddzielono komorę silnika oraz ulepszono konstrukcję podłogi z przodu i z tyłu.

Bezpieczeństwo pasażerów uległo poprawie dzięki zastosowaniu zaawansowanych funkcji pasów bezpieczeństwa, takich jak EFD – mechanizm nagłego napinania pasów, który mocniej trzyma pasażerów podczas wypadku i pas Pre-Safe z funkcją przewidywania niebezpieczeństwa.