W momencie rynkowego debiutu Hyundai ix35 oferowany będzie z 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 166 KM i momencie obrotowym sięgającym 197 Nm oraz 2-litrowym dieslem w dwóch wersjach - podstawowej o mocy 136 KM i momencie obrotowym 313 Nm oraz topowej o mocy 184 KM i momencie obrotowym 392 Nm.

Począwszy od listopada 2010 roku europejska oferta Hyundaia ix35 zostanie wzbogacona o nowy silnik benzynowy 1.6 GDI (140 KM, 167 Nm) oraz 1.7-litrowego turbodiesla (115 KM, 255 Nm).

Wszystkie wersje silnikowe współpracują z 6-stopniową skrzynią manualną, natomiast do najmocniejszego diesla zamówić można będzie 6-stopniowy automat.

W celu poprawy prowadzenia oraz zminimalizowania drgań przenoszonych do kabiny koreański producent zastosował z przodu klasyczne rozwiązanie z kolumną McPhersona, natomiast z tyłu poprawione zawieszenie wielowahaczowe.

Hyundai ix35 dostępny będzie zarówno z przednim napędem, jak i 4x4, a jazdę po górzystych odcinkach poza utwardzonymi drogami wspierać będzie elektronika, za pomocą systemów Hill Assist Control oraz Downhill Brake Control.

Rozstaw osi Hyundaia ix35 wynosi 2,64 m, co jest wartością o 1 cm większą niż w poprzedniku. Nowy model jest także dłuższy i szerszy od Tucsona, co zapewni więcej miejsca w kabinie.

Na desce rozdzielczej, pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem znalazł się wyświetlacz, który pokazuje moment optymalnej, z punktu widzenia ekonomiki jazdy, zmiany przełożenia. Oprócz tego kierowca ma do dyspozycji kamerę cofania z 3,5-calowym wyświetlaczem kolorowym, uruchamianie silnika za pomocą przycisku oraz wielofunkcyjną kierownicę.

Produkcja nowego Hyundaia rozpoczęła się już w Korei. Europejska wersja natomiast montowana będzie w słowackiej fabryce koreańskiej firmy, począwszy od pierwszych miesięcy 2010 roku.

Premiera Hyundaia ix35 w wersji europejskiej odbędzie się we Frankfurcie, a do salonów sprzedaży następca Tucsona wejdzie w pierwszym kwartale 2010 roku.