Po wydostaniu się z klatki nowy Jeep Wrangler 2007 zjechał z podestu na teren wystawowy, przedostał się do hallu Cobo Center i uciekł przez okno frontowe. Dalej były tylko schody na Washington Avenue, potem wjazd do Pontchartrain Hotel i w końcu na wierzchołek Jeep Mountain.

"Jeep to znaczy 'jechać, gdzie się chce i jak się chce', a dzisiaj Wrangler dał temu najlepszy dowód" - powiedział Jeff Bell, wiceprezes ds. Jeep’a w Chrysler Group - "To po prostu najlepszy Jeep Wrangler, jaki dotąd powstał. Żaden inny pojazd na świecie na pewno mu nie sprosta w warunkach off-road’owych. Wrangler ma teraz lepsze własności jezdne, jest obszerniejszy i bardziej komfortowy, ma też więcej opcji konfiguracji dachu, więcej mocy oraz bezpieczeństwa i daje jeszcze więcej przyjemności."

Dzięki zwiększeniu szerokości o 130 mm, Jeep Wrangler 2007 nabrał bardziej muskularnego i dynamicznego wyglądu. Zachowano charakterystyczne elementy w postaci klasycznych, okrągłych reflektorów, siedmiodzielnej kraty chłodnicy, trapezoidalnych nadkoli, odsłoniętych zawiasów drzwi, składanej szyby przedniej, pałąka kapotażowego oraz możliwości zdejmowania drzwi i dachu. Nabywca może w dalszym ciągu wyposażać swój pojazd w pełne lub półpełne drzwi karoserii oraz dachy twarde i składane.

Zwiększony prześwit oraz krótkie zwisy z przodu i z tyłu to możliwość poruszania się na najtrudniejszych szlakach off-roadowych, szczególnie na stromych zboczach i podjazdach. Przy kącie natarcia i zejścia - odpowiednio 44,3 i 40,4 stopni oraz kącie rampowym 25,4 stopni - Jeep Wrangler 2007 należy do najlepszych pojazdów terenowych.

Charakterystyka zawieszenia pozwala ograniczyć przechyły nadwozia na zakrętach

i podczas hamowania. Efektem obniżenia sztywności sprężyn jest wyraźny wzrost komfortu jazdy na twardej nawierzchni. Wyposażeniem standardowym wszystkich wersji Wranglera 2007 jest układ ESP - wspomagający utrzymanie stabilności kierunkowej na dowolnej nawierzchni. Układ ten ma trzy tryby działania: "włączony" - "wyłączony" oraz "włączony częściowo".

Oferowany jest w trzech odmianach - Wrangler X, Sahara i Rubicon. Jednak posiada liczne warianty konfiguracji elementów nadwozia, dziewięć kolorów nadwozia, trzy dostępne rozmiary kół (16, 17 i 18 cali).

We wszystkich odmianach Wranglera 2007 dotychczasową rzędową jednostkę PowerTech o pojemności 4,0 litrów zastąpił nowy silnik V-6 o pojemności 3,8 litra. Silnik ten rozwija moc 205 KM oraz moment obrotowy 325 Nm i współpracuje z sześciostopniową przekładnią manualną lub dostępną jako opcja - czterostopniową skrzynią automatyczną.

Jeep Wrangler 2007 będzie produkowany w zakładzie Stickney Avenue Toledo Assembly Plant (stan Ohio), a oferta na kluczowych rynkach światowych obejmie wersje dla ruchu prawostronnego i lewostronnego oraz wyposażone w silnik wysokoprężny. Pierwsze dostawy nowego Wranglera w USA przewidziane są na jesień 2006 roku.