Nowy Carens dostępny będzie zarówno w wersji 5-miejscowej, jak i 7-miejscowej (w konfiguracji siedzeń 2+3+2). W obydwu wersjach, środkowy i/lub tylny rząd siedzeń może być złożony, tworząc płaską przestrzeń ładunkową. Z pięcioma pasażerami na pokładzie, przestrzeń ta wynosi ponad 400 litrów, a gdy autem podróżuje tylko kierowca i pasażer, przewieźć można 2106 litrów ładunku.

Bardziej przestronny Carens, dzięki obniżeniu podłogi o 40 mm oraz podwyższeniu dachu również o 40 mm, oferuje także wyższy poziom komfortu. To zasługa głównie nowych siedzeń - z przodu wielofunkcyjne fotele mają szersze siedziska i oparcia, środkowy rząd siedzeń ma inny układ w poszczególnych wersjach, a jego cechą wspólną są składane w proporcji 60/40 oparcia i siedziska. Nawet dwa tylne siedzenia zapewnią wystarczająco dużo miejsca osobom o wzroście do 180 cm.

Nie będzie niestety wyboru, jeśli chodzi o jednostki napędowe. Na polskim rynku oferowany jest jedynie zmodyfikowany silnik wysokoprężny 2.0 CRDi zawierający wysokociśnieniowy wtrysk paliwa common-rail drugiej generacji. Wyposażono go w napędzaną elektrycznie turbosprężarkę o zmiennej geometrii (VGT), która zapewnia dynamiczne osiągi i niską emisję spalin, zgodną ze standardami Euro 4. Dzięki tej sprężarce moc wzrosła o 22 KM (140 KM), a maksymalny moment obrotowy o 59 Nm (305 Nm) i jest on osiągany w zakresie od 1800 do 2500 obr/min.

Do wyboru będą trzy wersje wyposażeniowe: najtańsza Tour (tylko wersja 5-miejscowa, cena 79.900 zł), Voyage (wersja 5-miejscowa 87.900 złotych, 7-miejscowa 89.900) i Freedom (wersja 5-miejscowa 92.900, 7-miejscowa 94.900). Kia Carens ma trzyletnią gwarancję bez limitu kilometrów, trzyletni pakiet assistance oraz sześcioletnią gwarancję na perforację nadwozia.

Najuboższa wersja Tour w standardzie posiada m.in.: 6 poduszek powietrznych, EBD, manualną klimatyzację z filtrem przeciwpyłkowym, aktywne zagłówki, elektryczne szyby, dwuosiową regulację kierownicy, elektrycznie regulowane oraz podgrzewane lusterka zewnętrzne, radioodtwarzacz z CD i MP3. Wersja Freedom dodatkowo wyposażona będzie między innymi w: ESP, TCS, BAS, przednie lampy przeciwmgielne, automatyczną klimatyzację, koło kierownicy i drążek zmiany biegów obszyte skórą, szyby przednie wyposażone w blokadę przycięcia, zdalnie sterowany centralny zamek z alarmem, komputer pokładowy, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, tapicerkę welurowo-skórzaną z obszyciem w kolorze czerwonym, podgrzewane fotele kierowcy i pasażera oraz elektryczną regulację fotela kierowcy.

Przedstawiciele firmy liczą, iż w przyszłym roku sprzedaż na rynku europejskim nowego Carensa wyniesie 25 tys. sztuk, zaś od 2009 r. będzie wynosić już 50 tys. egzemplarzy.