Nowa Kia Cee’d ma nieco wydłużone reflektory i zintegrowane światła przeciwmgielne, a także szerszy zderzak, o wyraźniejszej linii przetłoczeń. Nowy zderzak trafił też na tył, a tylne lampy w technologii LED pozwolą na wyróżnienie Cee’da w tłumie aut po zmroku.
We wnętrzu zmian jak na lekarstwo. Poprawiono przede wszystkim jakość materiałów i wyciszenie wnętrza, szczególnie w wersjach wysokoprężnych.
Pod maskę odświeżonej Kii Cee’d trafi nowy trzycylindrowy silnik 1.0 T-GDI, zgodny z rynkowym trendem na zmniejszanie pojemności skokowej i stosowanie turbodoładowania. W Polsce dostępna będzie wersja 120-konna o momencie obrotowym 172 osiąganym w zakresie 1500-4000 obr./min.
Modernizacji poddany został z kolei 1,6-litrowy silnik CRDi, który z myślą o redukcji oporów tarcia otrzymał nowy układ wysokociśnieniowego wtrysku paliwa i pompę oleju o zmiennej wydajności. W wersji 110-konnej emisja CO2 spada do 102 g/km lub nawet 94 g/km z systemem Kia ISG (Idle Stop & Go).
Dostępny zarówno w nowej gamie Cee’da jak i w odmianach GT Line wzmocniony silnik 1.6 CRDi rozwija moc 136 KM (w porównaniu do 128 KM jak dotychczas) i moment 280 Nm (poprzednio 265 Nm) od zaledwie 1500 obr/min (poprzednio 1900 obr/min) w zestawie z manualną skrzynią biegów, czego efektem są lepsze przyspieszenia w większości warunków jazdy.
Oferta jednostek napędowych Kia cee’d obejmuje w dalszym ciągu benzynowy 136-konny GDI o pojemności 1,6 litra i 100-konny 1.4 MPI (wtrysk wielopunktowy) oraz popularnego Diesla 1.4 CRDi – wszystkie spełniające wymogi normy Euro 6.
Kia Cee’d po face liftingu zyskała też nową 7-stopniową skrzynię biegów DCT. Dwusprzęgłowa przekładnia współpracuje wyłącznie z dieslem 1.6 CRDi.
Kia Cee’d dostępna będzie z opcją SLIF (system odczytu znaków ograniczenia prędkości). W ramach opcji oferowane będą również systemy: BSD (detekcji martwych pół widzenia po bokach i z tyłu samochodu) oraz RCTA (detekcji ruchu innych pojazdów w miejscach parkowania) z sygnalizacją wizualną i akustyczną.
Nowa Kia Cee’d wyposażona jest także w nowy system nawigacji z 7-calowym ekranem w konsoli centralnej. Do nowości należy także zaawansowany system informacyjny Kia Connected Services firmy TomTom, podający aktualności ruchu drogowego w czasie rzeczywistym, ostrzeżenia o radarach kontroli prędkości, lokalizację pobliskich firm i usług (TomTom Places) oraz prognozy pogodowe. System Kia Connected Services dostępny będzie w gamie cee’da po wprowadzeniu specyfikacji GT Line na rynkach Europy w IV kwartale 2015.
Modyfikacje usportowionych modeli GT
Główne modyfikacje usportowionych modeli serii GT dotyczą układu napędowego, a także subtelnych zmian w wyglądzie nadwozia i wnętrza.
Silnik 1.6 T-GDI otrzymał nową turbosprężarkę, która dostarczając wyższe ciśnienie powietrza powoduje wzrost momentu w dolnym zakresie obrotowym i szybkości reakcji silnika. Efektem jest skrócenie przyspieszenia 0-100 km/h o 0,1 sek. – do 7,6 sekundy oraz korzystniejsze wartości przyspieszenia na poszczególnych biegach. Silnik 1.6 T-GDI rozwija moc 204 KM i moment obrotowy 265 Nm.
Konstruktorzy Kia nie poprzestali na uzupełnieniu wyposażenia o Torque Vectoring System (kierunkowania momentu obrotowego) czy obniżeniu NVH i zajęli się równie skutecznie dynamiką osiągów cee’da GT. Dostępne w opcji, powiększone z 300 do 320 mm przednie tarcze hamulcowe lepiej odprowadzają ciepło, zwiększając ich odporność na fading. Droga hamowania 100-0 km/h nowej Kii cee’d GT skróciła się z 36,4 do zaledwie 35 metrów.
Zmodernizowana Kia Cee’d trafi do polskich salonów w wrześniu.