Nieprawdą byłoby stwierdzenie, że to pierwszy model z tego typu nadwoziem w historii Renault. Cofając się w czasie można by znaleźć co najmniej kilka przykładów coupe z rombem na masce, jednak prawdą jest, że od ponad dwudziestu lat francuski koncern nastawił się na produkcję raczej bardziej rodzinnych i funkcjonalnych pojazdów. Teraz przyszedł czas na zmiany, czego efektem jest właśnie najnowsza Laguna w wersji coupe.

Prototyp Laguny Coupe można było podziwiać już podczas ubiegłorocznej wystawy we Frankfurcie. Duże zainteresowanie spowodowało, że już w niedługim czas prototyp przeistoczył się w model seryjny. Jednak na debiut rynkowy przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Oficjalna premiera światowa odbędzie się bowiem w październiku na targach w Paryżu i dopiero po tym wydarzeniu Laguna Coupe wyjedzie na drogi.

W porównaniu do wersji studyjnej styliści Renault nie wprowadzili zbyt dużo zmian. Takie same są smukłe linie, duży wlot powietrza w przednim zderzaku, krótkie zwisy i długa maska silnika. Zabrakło tylko jednego, co jednak było do przewidzenia, otwieranych do góry drzwi. Mierząca 4,64 m długości, 1,83 m szerokości i 1,4 m wysokości Laguna Coupe (rozstaw osi wynosi 2,69 m) ma identyczne jak w limuzynie przednie reflektory i niemal zupełnie inne, bardziej wąskie tylne światła z diodami LED.

Tym, czym ma trafiać do przyszłych klientów nowa wersja Laguny, mają być jej własności jezdne. Z tego też względu w przygotowaniu podwozia sporo do powiedzenia mieli specjaliści z Renault Sport Technologies, działu francuskiej marki odpowiedzialnej za sportowe wersje modeli. Głównym asem ma być system Active Drive z czterema kołami skrętnymi, znany z niedawno wprowadzonej Laguny GT, dzięki któremu Laguna Coupe ma, według ambitnych zapowiedzi, z powodzeniem konkurować z takimi rywalami jak BMW czy Subaru.

Pod maską też nie byle co. Turbodiesel V6 dCi rozwijający moc 235 KM oraz maksymalny moment obrotowy 450 Nm. Z kolei benzynowy 3,5-litrowy silnik może się pochwalić 240 końmi mechanicznymi i maksymalnym momentem na poziomie 330Nm, a do tego, po raz pierwszy, sześciostopniowy automat. Obie jednostki mają zapewnić osiągi na dość wysokim poziomie - przyspieszenie ze startu do 100 km/h w niecałe 7 sekund.

Więcej szczegółów na temat Laguny Coupe poznamy dopiero przy okazji oficjalnej premiery auta podczas październikowej wystawy samochodowej w stolicy Francji.