Jak na nowo zinterpretować terenową ikonę? To jest pewnie jedno z najtrudniejszych zadań stojących przed producentami samochodów, którzy mają w ofercie legendarne modele. Jeep pokazał na przykładzie Wranglera, a Mercedes – w klasie G, jak to można zrobić. Podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie Land Rover spróbuje swoich sił z nową generacją kultowego Defendera.

Nowy Land Rover Defender – w stylu nowych Land Roverów

Brytyjczycy podążają innym tropem niż Jeep i Mercedes. W przypadku samochodów amerykańskiego i niemieckiego już na pierwszy rzut oka można w nich rozpoznać Wranglera i Gelendę. Natomiast nowemu Defenderowi trzeba się dłużej przypatrywać, żeby dostrzec podobieństwo do pierwotnego modelu.

Pewne rzeczy pozostają jednak niezmienne. Nadwozie Defendera, jak poprzednio, będzie wykonane z aluminium. Land Rover pozostaje też wierny kanciastym kształtom. Masywny, wyprostowany przód nadwozia, okrągłe reflektory – teraz za szybą, duża, płaska maska i pionowo odcięty tył. Wnętrze nowego modelu ma być przede wszystkim funkcjonalne, czyli minimum dekoracji, maksimum praktycznych rozwiązań. Czy kokpit będzie, tak jak dawniej, przystosowany do czyszczenia myjką wysokociśnieniową? Wkrótce się przekonamy…

Armia nowego Land Rovera Defendera

Land Rover planuje całą rodzinę nowych Defenderów. Jako pierwszy wystartuje wariant 110 ze średnim rozstawem osi, w którego wnętrzu zmieści się do 7 osób. W przyszłym roku dołączy 5- lub 6-osobowa wersja 90 z krótkim rozstawem osi, a potem rodzina powiększy się o najdłuższego Defendera 130.

Land Rover szykuje całą armię nowych Defenderów – w trzech długościach rozstawu osi i co najmniej 6 wariantach napędowych. Moc: od 200 do 400 KM Foto: Auto Bild/Avarvarii / Auto Bild
Land Rover szykuje całą armię nowych Defenderów – w trzech długościach rozstawu osi i co najmniej 6 wariantach napędowych. Moc: od 200 do 400 KM

Zaplanowano sześć wersji silnikowych: dwie benzynowe, trzy dieslowskie i hybryda plug-in. Niewykluczone też, że w przyszłości pojawi się dodatkowo najmocniejsza wersja SVR. Rozwojem takiego modelu mógłby się zająć niedawno powstały dział Special Vehicle Operations (SVO). Defender SVR odpowiadałby na potrzeby rosyjskich i chińskich klientów, poszukujących mocnych i luksusowych SUV-ów. Obecnie ten rynek jest zdominowany przez Mercedesa-AMG G 63. Kto wie, może do rodziny dołączy nawet wersja cabrio? To byłaby dopiero nowa interpretacja legendy!

Land Rover Defender produkowany był w latach 1983-2016 Foto: Auto Świat
Land Rover Defender produkowany był w latach 1983-2016

Nasze zdanie o nowym Land Roverze Defenderze

Żaden producent nie pozbywa się z portfolio ikonicznych modeli. Dla Land Rovera Defender jest takim „klejnotem rodowym”, do reaktywacji którego podszedł odważnie – znacznie zmieniając design i ściśle wiążąc go z aktualną paletą modeli. Dużą zmianą będzie także to, że Defender podąża w kierunku segmentu premium.