- Leapmotor A10 (B03X) to SUV segmentu B, który mierzy 4,2 m długości i 2,6 m rozstawu osi
- Chińczycy nie zdradzają jeszcze wszystkich szczegółów technicznych, ale wiemy, że nowy model będzie elektrykiem. Podano zasięg na poziomie 550 km, ale nie jest on zmierzony wg WLTP
- Jedno wiemy już na pewno. Leapmotor A10 (B03X) będzie jednym z najtańszych (o ile nie najtańszym) autem w klasie. Większy o rozmiar model B10 kosztuje na premierę 119 tys. 900 zł. Musi być więc od niego zauważalnie tańszy
- To oznacza, że cena na start sprzedaży może przebić 100 tys. zł. W klasie ok. 4,2-metrowych elektryków wywołałoby to niezłe zamieszanie
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Co to za marka Leapmotor? Ma już w Polsce trzy modele
Leapmotor oferuje już u nas miejskie auto T03, mierzącego 4,5 m długości SUV-a B10 i oraz dużo większego SUV-a C10. To bardzo młoda firma z Chin, ponieważ zaczęła produkować samochody w 2015 r. i prężnie się rozwija. Skupia się przede wszystkim na samochodach elektrycznych, choć w modelu C10 dostępna jest hybrydowa wersja REEV. W Europie za Leapmotora odpowiada Stellantis, a to oznacza że klienci mogą liczyć na obsługę serwisową, a także na atrakcyjne finansowanie samochodu, jak w przypadku innych samochodów tego koncernu.
Przeczytaj także: W Polsce debiutuje 600-konny SUV Leapmotor C10. Cena wygląda jak pomyłka
Co to za samochód Leapmotor A10 (B03X)? Czas na kolejnego SUV-a
Nowy model pokazano w Chinach podczas przedpremierowej imprezy w Guangzhou. Nie jest to jeszcze oficjalny debiut, dlatego nie poznaliśmy jeszcze wszystkich szczegółów i danych technicznych. Wiemy już jednak, jakim samochodem Leapmotor A10 (B03X) będzie.
To miejski SUV. Producent określa go mianem "kompaktowego", ale jego rozmiary idealnie pasują do europejskiego segmentu B. Leapmotor A10 (B03X) mierzy 4200 mm długości, 1800 mm szerokości, 1600 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2600 mm. SUV-a oparto o nowoczesną platformę - Chińczycy obiecują, że jego przestronność nas zaskoczy. Oczywiście na plus.
Jaki silnik ma Leapmotor A10 (B03X)?
Elektryczny. Szczegółów napędu jednak nie podano, nie wiemy więc, ile Leapmotor A10 (B03X) ma mocy i jakie osiągi oferuje. Podano na razie, że dzięki akumulatorowi LFP o bardzo wysokiej gęstości energii auto ma przejechać nawet 550 km, co zmierzono zgodnie z normą CLTC.
Zbudowany na najnowszej platformie Leapmotor, model A10 (na rynkach międzynarodowych poza Chinami występujący pod nazwą B03X) oferuje kompleksowe, zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, obejmujące cały przejazd tzw. „door-to-door”, kokpit oparty na sztucznej inteligencji oraz aktualizacje OTA przez cały cykl eksploatacji pojazdu. Równie imponujące są osiągi
- czytamy w informacji prasowej. I to tyle z oficjalnych informacji. Znając politykę cenową Leapmotora, kiedy ogłoszą ceny, to będą jednymi z najniższych w segmencie. Dokładnie tak jest w przypadku innych modeli tej marki.
Ile może kosztować Leapmotor A10 (B03X)?
Elektryczny Leapmotor B10 wszedł do Polski z promocyjną ceną 119 tys. 900 zł. To dużo większy samochód - ma 4,5 m, a więc rozmiarami zbliżony jest do VW Tiguana. B10 będzie więc dużo tańszy. Spekuluje się, że Leapmotor może chcieć złamać barierę 100 tys. zł. Możemy się spodziewać, że przynajmniej na premierę zobaczymy pięciocyfrową kwotę.
Byłaby to dla rynku terapia szokowa. Trudno jeszcze zestawiać Leapmotora A10 (B03X) z konkurencją skoro nie znamy jego osiągów ani zasięgu wg WLTP. Jednym z najtańszych miejskich elektryków segmentu B na rynku jest np. Citroen e-C3. Kosztuje od 107 tys. 950 zł. Ciekawe, jak premiera Leapmotora A10 (B03X) wpłynie na sprzedaż innych aut Stellantisa...
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo