Jak zapowiada producent, model CT 200h będzie rywalizować bezpośrednio m.in. z Audi A3 i BMW Serii 1, a jego bazowa cena oscylować będzie wokół 23-24 tys. euro.

Pięciodrzwiowy kompakt Lexusa ujrzy światło dzienne podczas zbliżającego się salonu samochodowego w Genewie. Do jego napędu służy zapożyczony z Toyoty Prius układ hybrydowy z 1,8-litrowym silnikiem benzynowym i pomocniczym motorem elektrycznym, który samodzielnie pracować może do prędkości 45 km/h, a zasięg wynosi wówczas zaledwie... 2 kilometry.

Napędzany na przednią oś, oparty na całkiem nowej platformie Lexus CT 200h otrzyma także bezstopniową skrzynię biegów CVT. Podwozie i zawieszenie mają zapewnić znacznie lepsze, bardziej sportowe prowadzenie, niż w przypadku hybrydowej Toyoty.

Producent nie ujawnił jeszcze szczegółów dotyczących parametrów czy osiągów auta, ale niemal pewne jest, że oferować będzie lepsze wartości mocy i momentu obrotowego niż 98 KM i 142 Nm Priusa. Kierowca będzie mógł także wybrać jeden z trzech trybów pracy napędu - Eco, Normal oraz Sport. W ostatnim z nich zawieszenie usztywni się, a układ kierowniczy i przepustnica będą bardziej bezpośrednio i żwawo reagować na poczynania kierowcy.

Jeśli chodzi o stylistykę samochodu, znajdziemy wiele elementów wspólnych z prototypem LF-Ch, pokazanym na zeszłorocznym salonie samochodowym we Frankurcie. Długość samochodu wynosi 4,32 m, szerokość 1,76 m, a wysokość 1,43 m. Będzie zatem większy w każdym z tych wymiarów od konkurencyjnych modeli Audi czy BMW. Pojemność bagażnika wyniesie 345 litrów, czyli o 5 litrów mniej niż w A3, a rozstaw osi sięgnie 2,6 m, co jest wynikiem o 6 cm gorszym od Serii 1.

Prawdopodobnie na platformie Lexusa CT 200h zostanie także w dalszej kolejności zaprezentowany mały SUV oraz trzydrzwiowa odmiana hatchback.