• Mocny sedan klasy średniej z silnikiem V8 wejdzie na rynek amerykański jesienią
  • Początek linii F Sport Performance dla pasjonatów dynamicznej jazdy
  • Poczwórny wydech, szpera i nowe amortyzatory mają dostarczyć emocjonujących wrażeń z jazdy

Debiutujący w USA Lexus IS 500 F Sport Performance jest także pierwszym modelem z linii F Sport Performance przeznaczonym dla tych fanów ostrej jazdy, którym Lexusy F Sport już nie wystarczą. Silnik 5.0 V8 sportowego sedana rozwija moc 479 KM przy 7100 obr./min i maksymalny moment obrotowy 536 Nm przy 4800 obr./min, co wystarczyć ma na rozpędzenie auta 0-60 mil/h (96 km/h) w 4,5 s. Napęd przenoszony jest na tylne koła za pośrednictwem ośmiostopniowego „automatu”.

Cechą szczególną oprócz wysokiej mocy osiąganej bez turbodoładowania jest poczwórny układ wydechowy, dzięki któremu Lexus IS 500 F Sport Performance wydaje z siebie zachwycające dźwięki. Zresztą posłuchajcie sami brzmienia startującego auta, słychać je na wideo opublikowanym przez Lexusa na YouTubie.

Poczwórny wydech to oczywiście nie jedyny sportowy atrybut Lexusa IS 500 F Sport Performance. Emocje podczas jazdy wywołać ma seryjnie instalowany Dynamic Handling Package, zawierający adaptacyjne zawieszenie i mechanizm różnicowy o ograniczony poślizgu (szpera) torsen. Na filmie widać efekt: Lexus pięknie chodzi bokiem. Poza tym na tylnej osi zainstalowano nowe amortyzatory Yamahy, które mają poprawić sztywność, zapewnić większy komfort przy niskich prędkościach i lepszą stabilność i zwinność podczas szybkiej jazdy.

Lexus IS 500 F Sport Performance – dynamika plus bezpieczeństwo

Jednak bezpieczeństwo przede wszystkim – Lexus IS 500 F Sport Performance ma na wszelki wypadek większe niż inne warianty IS tarcze hamulcowe (14,0 cali z przodu i 12,7 z tyłu). Poza tym kierowcę wspomaga cały sztab asystentów skupionych w Lexus Safety System+ 2.5, takich jak adaptacyjny tempomat, awaryjne hamowanie, utrzymanie pasa ruchu z ingerencją w układ kierowniczy, wykrywanie pieszych i rowerzystów plus wiele innych.

Stylistycznie Lexusa IS 500 F Sport Performance od innych IS-ów odróżnia wybrzuszenie na podwyższonej o 5 cm masce – zabieg, który pozwolił zmieścić pod nią 5,0-litrowy silnik. Poza tym ciekawie prezentują się 19-calowe 10-szprychowe felgi i czarne ramy okienne. Z tyłu znakiem rozpoznawczym są cztery końcówki wydechu. We wnętrzu Lexusa IS 500 F Sport Performance wyróżnia powitalna animacja IS 500 na cyfrowym kokpicie i liczne oznaczenia F Sport Performance.

Wejście Lexusa IS 500 F Sport Performance na rynek amerykański zaplanowano na jesień tego roku. Do Europy nie trafi, a szkoda. W polskiej sieci sprzedaży sedan klasy średniej Lexusa reprezentowany jest przez 223-konną hybrydową wersję IS 300h.