Nowy SUV Maserati opiera się na konstrukcji Quattroporte i Ghibli, która została rozwinięta i dopracowana w celu spełnienia oczekiwań tego segmentu rynku. Maserati będzie na nim konkurować po raz pierwszy.

Levante jest wyposażony w 3-litrowy sześciocylindrowy silnik benzynowy Twin-Turbo o mocy 430 KM lub 3-litrowy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny Turbo generujący 275 KM. W każdej wersji silnikowej napęd przekazywany jest na cztery koła poprzez 8-biegową automatyczną przekładnię, a inteligentny system „Q4” może w razie konieczności natychmiast przenieść moment obrotowy pomiędzy osiami.

Jeżeli chodzi o osiągi, Levante S (430 KM i 580 Nm) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 sek. i rozpędza się do 264 km/h. Levante z silnikiem wysokoprężnym (275 KM i 600 Nm) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 sek., rozpędza się do 230 km/h.

Zawieszenie – dwuwahaczowe z przodu i wielowahaczowe z tyłu, w połączeniu z elektronicznie starowaną siłą tłumienia, czterema amortyzatorami pneumatycznymi, zapewniające pięć dynamicznie regulowanych poziomów do jazdy (plus jeden dodatkowy do parkowania) – odgrywa istotną rolę w komforcie prowadzenia samochodu i ma zapewniać najlepsze osiągi zarówno na drogach, jak i w terenie.

Ceny Maserati Levante Diesel zaczynają się od 375 tys. zł, a Levante z silnikiem benzynowym w podstawowej wersji zostało wycenione na 462 tys. zł. We wnętrzu znajdziemy ekran dotykowy wysokiej rozdzielczości o przekątnej 8,4 cala oraz adaptacyjny tempomat z automatyczną funkcją Start&Stop, system ostrzegania przed kolizją, automatyczny system wspomagania hamowania oraz system ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu. Dalsze opcje obejmują alert obecności innego pojazdu w martwym polu, kamerę surround view oraz elektrycznie podnoszoną klapę bagażnika.

Dla Levante dostępne są dwa pakiety dodatkowe – Luxury-Package oraz Sport-Pack. Każdy z nich obejmuje szereg wyróżniających cech stylistycznych i technicznych oraz umożliwia klientowi daleko idącą personalizację wyglądu zewnętrznego i wnętrza, łącznie z szerszym niż kiedykolwiek przedtem asortymentem opcji do przewozu bagażu, użytecznych przedmiotów codziennego użytku oraz wiele opcji dla bagażników dachowych i przyczep.

Pierwsze pojazdy opuściły już linię produkcyjną i ich debiut rynkowy planowany jest na wiosnę bieżącego roku w Europie, a następnie na pozostałych rynkach. Pierwszy samochód testowy dla klientów pojawi się w Polsce na początku maja.