Francuski producent nie bez kozery nazywa swojego 3-drzwiowego hatch-backa coupe. Już podczas premiery drugiej generacji tego modelu, zgodnie zauważono, że w formie rodzinnego kompakta styliści obficie przemycają elementy bardziej charakterystyczne dla rasowych dwu-drzwiowców. W ślad za tym poszła faktyczna oferta producenta, który oferuje nie tylko 225-konną wersję Sport (od 130 tys. zł), ale i tańsze odmiany Sport Way dostępne z silnikami 1,4, 1,6 i dieslami 1,5-litra.

Jednak nic to w porówaniu do żółtych potworów z diamentem na masce, które na codzień startują w serii Renault Trophy. Podczas targów genewskich producent przedstawił specjalną wersję Megane Sport, która stylistycznie nawiązauje do braci z klasy super-sport.

Poza drobnymi zmianami stylistycznymi, obejmującymi między innymi kolor "Szary Makaha" i grafitowe, 18-calowe koła obute w opony Dunlop SP Sport Maxx 235/40, producent nie musiał dokonywać zbytnich zmian w tak udanym aucie. Jednak zastosowane elementy opracowane wspólnie z Renault Sport Technologies, dodają auto wigoru i zwinności, oraz odejmują - krytyczne dla profesjonalnego lekkoatlety - kilogramy.

Są one w większości niewidoczne. Wyjątkiem są wspomniane właśnie felgi, których nowy wzór daje oszczędność 1,5 kilograma na sztukę co korzystnie wpływa na masę nieresorowaną zawieszenia. Dalsze usprawnienia w podwoziu to usztywnienie sprężyn (o 25% z przodu i 77% z tyłu), co redukuje wahania wzdłużne towarzyszące przyśpieszaniu i hamowaniu. Aby dodatkowo poprawić osiągi w drugiej z tych konkurencji, Megane Sport Trophy zostało wyposażone w wentylowane przednie i tylne tarcze hamulcowe (lepsze chłodzenie, osuszanie i mniejsza masa nieresorowana) z zaciskami od Brembo.

Bez zmian natomiast pozostała jednostka napędowa. Pod maską kompakta znajdziemy 225-konnego, turbodoładowanego 2-litrowca. 90% z 300Nm momentu obrotowego jest dostępne już w zakresie 2000-6000 obrotów, a 6-biegowa skrzynia pozwala dobrze wykorzystać parametry silnika do wypracowania osiągów: 6,5 sekundy do 100km/h i prędkości maksymalnej 236km/h.

Ostatnim ważnym elementem odróżniającym wersję Trophy od "zwykłej" Sport jest wystrój wnętrza, gdzie znajduje się między innymi płytka z wygrawerowanym numerem seryjnym. Do tego, królują tu wstawki z niebieskiej skóry: na kierownicy, drążku skrzyni biegów, fotelach i pasach bezpieczeństwa, oraz elementy wykończone karbonem.