- Mercedes EQT powstał we współpracy z Renault – to bliźniak modelu Kangoo
- Na dachu znalazły się panele słoneczne
- Zabudowę kempingową można zdemontować i używać EQT jako transportera czy auto rodzinne
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu
Opracowany wspólnie z Renault kombivan EQT jeszcze nie zdążył trafić do salonów, a Mercedes już odsłonił jego kempingową wersję, zgodnie z tradycją firmy nazwaną na cześć weneckiego kupca i podróżnika. Pierwszy elektryczny model z serii Marco Polo na razie nazywany jest konceptem, ale w tej formie ma zostać zaoferowany klientom już w przyszłym roku.
Do budowy mikrokampera wykorzystano nadwozie z wydłużonym rozstawem osi. Na dachu pojawił się rozkładany namiot, pod którym kryje się łóżko o wymiarach 1,97 x 0,97 m. Ponieważ jest ono podnoszone, w kabinie może stać dorosły. Komfort spania natomiast ma zapewniać system sprężyn talerzowych. Drugi, większy materac (2 x 1,15 m) można rozłożyć na dolnym poziomie kabiny – w tym celu trzeba jednak najpierw złożyć oparcia tylnych siedzeń i przearanżować część zabudowy.
Mercedes Concept EQT Marco Polo – estetyczna zabudowa kempingowa
Projektanci przewidzieli tu szafki z szufladami, mikrokuchnię z jednym palnikiem, lodówkę i małą umywalkę. Stolik ma elektrycznie regulowaną wysokość. Meble zostały estetycznie wykończone, m.in. okleiną drewnopodobną i tapicerką z mikrofibry, a przyjemną atmosferę po zmroku ma zapewniać oświetlenie ambientowe.
Na dachu znalazły się panele słoneczne, ładujące wyjmowany akumulator, który zapewnia (do pewnego stopnia) niezależność energetyczną podczas kempingu i pozwala również oszczędzać energię w baterii trakcyjnej samochodu.
Z boku dachu wysuwa się ponadto markiza, a szyby są wyposażone w "innowacyjny system zaciemniania" – Mercedes nie zdradza jednak szczegółów technicznych tego rozwiązania. Zabudowa kempingowa jest łatwo demontowalna, czyli auta można też używać na co dzień lub do transportu przedmiotów.
Mercedes Concept EQT Marco Polo – około 286 km zasięgu
Mercedes podaje teoretyczny zasięg EQT Marco Polo na poziomie około 286 km, więc raczej nie należy się nastawiać na dalekie dystanse, auto jest bowiem wyposażone w akumulator o pojemności zaledwie 45 kWh, który można ładować z mocą do 80 kW. Uzupełnienie 10-80 proc. ma trwać 38 min. Zamontowany z przodu silnik oferuje 122 KM i 245 Nm.