Nowe Vito dostępne jest z napędem na przednie, tylne lub wszystkie koła. Przedni napęd wyróżnia się niską masą i zapewnia lepszą trakcję podczas jazdy bez ładunku lub ze stosunkowo niewielkim obciążeniem. Sprawdzony napęd na tylną oś to właściwe rozwiązanie dla wszystkich zastosowań wymagających przewozu ciężkich towarów oraz holowania przyczep o wysokiej masie. Napęd na cztery koła okaże się niezbędny wszędzie tam, gdzie potrzebna jest maksymalna przyczepność.
Nowe Vito z napędem na przednie koła dostępne jest z zamontowanym poprzecznie, kompaktowym, 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,6 litra w dwóch wersjach mocy: 88 KM (109 CDI) oraz 114 KM (111 CDI). Tylnonapędowe Vito występuje ze znanym, acz gruntowanie zmodernizowanym turbodieslem o pojemności 2,15 litra w trzech wersjach mocy: 136 KM (Vito 114 CDI), 163 KM (Vito 116 CDI) oraz 190 KM (Vito 119 BlueTEC). Z pierwszym w klasie silnikiem spełniającym normę Euro 6, Vito 119 BlueTEC zajmuje szczególne miejsce w gamie. Zależnie od modelu, standardem są 6-biegowe przekładnie manualne lub 7-stopniowa przekładnia automatyczna 7G-TRONIC PLUS. To jedyny wśród vanów "automat" z konwerterem momentu obrotowego o 7 przełożeniach.
Seryjne wyposażenie Vito obejmuje też system Attention Assist (monitoruje zmęczenie kierowcy) oraz układ Asystent Bocznego Wiatru, który praktycznie eliminuje wpływ bocznego wiatru na prowadzenie. Lista standardowych elementów obejmuje ponadto czujniki ciśnienia w ogumieniu. Dodatkowo, Vito można doposażyć w szereg innych systemów wspomagających, dostosowanych do indywidualnych potrzeb. Nowością wśród vanów jest Aktywny Asystent Parkowania i funkcja monitorowania odległości od poprzedzającego pojazdu. Dostępny na życzenie Asystent Martwego Pola ostrzega przed pojazdami niewidocznymi w lusterku podczas zmiany pasa, a Asystent Utrzymania Pasa Ruchu - gdy samochód w sposób niezamierzony opuszcza swój pas.