Mitsubishi Grandis wprowadził nowe standardy do grupy aut MPV dzięki sportowej stylistyce nadwozia, dynamice i pomysłowemu systemowi konfigurowania układu siedzeń Hide&Seat. Od momentu wprowadzenia tego auta do sprzedaży wiosną 2004 do grudnia sprzedano 5.325 takich samochodów. Teraz nowa wersja Grandisa z silnikiem wysokoprężnym ma szanse zawojować najważniejszych klientów europejskiego rynku pełnowymiarowych samochodów klasy MPV.

Uzupełniając dotychczasową jednostkę o pojemności 2,4 litra z systemem MIVEC, nowy silnik zaprojektowany przez koncern Volkswagen AG umożliwi wprowadzenie modelu Grandis na rynki krajów południowej Europy, tradycyjnie przychylne silnikom diesla (Francja, Włochy, Hiszpania, Portugalia) oraz Belgii i Austrii.

Zaprojektowany specjalnie dla klientów w Europie Grandis DI-D jest napędzany turbodoładowanym, 16-zaworowym silnikiem o pojemności 1.968 cm sześc. z układem rozrządu DOHC oraz chłodnicą powietrza doładowującego, spełniającym standardy EU-4. Silnik, wyposażony w pompowtryskiwacze, osiąga moc maksymalną o wartości 136 KM przy 4.000 obr/min i moment obrotowy o wartości 310 Nm przy 1.750 obr/min (ostateczne wartości parametrów zostaną podane po zakończeniu procesu homologacji).

Silnik współpracuje z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, zapewni ważącemu 1.810 kg modelowi Grandis DI-D najlepsze osiągi w tej klasie pojazdów: maksymalną prędkość 197 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h w ciągu 10,8 sekundy i niskie zużycie paliwa (w cyklu mieszanym) - 6,8 l/100 km.

Premiera silnika DI-D odbywa się równocześnie z prezentacją ulepszonej konstrukcji podwozia (układu kierowniczego i przedniego zawieszenia), mającej zapewnić prawidłowe zachowanie samochodu podczas ostrzejszej jazdy (zarówno w wersji wysokoprężnej, jak i benzynowej) i idealnie dopasowanej do charakteru grand tourera nowej generacji, jakim jest Grandis DI-D.

Grandis DI-D będzie oferowany, w zależności od rynku, w wersji 6- i 7- osobowej począwszy od trzeciego kwartału 2005 r.