Moc silnika Lancera Evolution IX waha się od 280 KM aż do 340 KM. Wszystkie wersje są dostępne z pełną gwarancją producenta.

W nowym modelu zastosowano  mocniejszy silnik z systemem zmiennych faz rozrządu MIVEC, 6-biegową skrzynię biegów, opcjonalne zawieszenie Bilstein i aluminiowe obręcze BBS, obniżono masę pojazdu i ulepszono właściwości aerodynamiczne oraz system chłodzenia. Wprowadzono także zmiany stylistyczne nadwozia i wnętrza, które jest obszerniejsze i bardziej komfortowe także dzięki bogatszemu wyposażeniu.

Poprawiono osiągi auta - Lancer Evolution IX z 280-konnym silnikiem rozpędza się do prędkości 100 km/h w 5,7 sekundy, a prędkość maksymalna tego pojazdu to 250 km/h.

Nowy Lancer napędzany jest mocniejszą jednostką napędową - 2 litrowym, rzędowym, 16-zaworowym silnikiem 4G63 z 2 wałkami rozrządu w głowicy (DOHC), wyposażonym w opracowany przez Mitsubishi elektronicznie sterowany system zmiennych faz rozrządu (MIVEC), z turboładowaniem (turbosprężarka o podwójnym wlocie), z chłodnicą powietrza doładowującego.

Nowoczesna turbosprężarka i system MIVEC poprawiają osiągi w pełnym zakresie obrotów silnika, a uzyskany w efekcie regularniejszy przebieg krzywej momentu wpływa też na mniejsze o 3% zużycie paliwa. Doświadczenia z rajdów WRC pozwoliły na stworzenie dłuższej komory dyfuzora, co poprawia moment obrotowy w dolnym i średnim zakresie obrotów i, tym samym, samo przyspieszenie pojazdu.

W odpowiedzi na oczekiwania Europejczyków, firma Mitsubishi Motors postanowiła wprowadzić 6-stopniową, manualną skrzynię biegów również w modelu Lancer Evolution IX przeznaczonym na rynek europejski. Charakteryzuje się ona takimi przełożeniami, które zapewniają doskonałe osiągi we wszystkich warunkach jazdy, przy jednoczesnym utrzymaniu dynamicznego przyspieszenia i bezwysiłkowym osiąganiu wysokich prędkości.

W Polsce dostępnych jest aż 6 wersji Lancera Evolution IX: Lancer Evolution IX w opcji P01 w cenie 169 990 zł., Lancer Evolution IX w opcji P03, wyposażony dodatkowo w amortyzatory Bilstein oraz obręcze kół ze stopów metali lekkich firmy BBS w cenie 184 490 zł., Lancer Evolution IX GT300 (w opcji P01) - dzięki modyfikacjom maksymalna moc silnika tego auta wynosi 305 KM i maksymalny moment obrotowy 405 Nm. Cena tej wersji to 185 000 zł., Lancer Evolution IX GT340 (w opcji P01) - modyfikacje przyniosły zwiększenie mocy maksymalnej do 340 KM a maksymalnego momentu obrotowego do 450 Nm. Cena auta wynosi 195 000 zł., Lancer Evolution IX GT300 (w opcji P03) jest połączeniem opcji P03 z wersją GT300. Cena tego auta to 199 490 zł., Lancer Evolution IX GT340 (w opcji P03) to połączeniem opcji P03 z wersją GT340. Auto kosztuje 209 490 zł.

Aby uczcić premierę tego modelu warszawski dealer Mitsubishi Motors - firma Auto GT, specjalizujący się w sprzedaży i serwisie Lancerów Evolution, organizuje między 1 a 15 lutego w stołecznym centrum handlowym Blue City wystawę historycznych wersji tego kultowego auta począwszy od Lancera Evolution V.