Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Mitsubishi Lancer

Mitsubishi Lancer

Ikona samochodu

Mitsubishi Lancer to jeden z najpopularniejszych aut klasy średniej niższej na świecie. I generacja (A70) zadebiutowała już w 1973 roku, i miała zapełnić lukę między modelami Minica i Galant.

Początkowo auto miało być jedynie 4-drzwiową wersją kompaktowego Colta, jednak wkrótce pojawiło się także 5-drzwiowe kombi, 2-drzwiowy sedan oraz 2-drzwiowe coupe o nazwie Lancer Celeste. Popularność Lancera dała mu odrębną pozycję w gamie modelowej japońskiej marki.

Pod jego maską mogły pracować wyłącznie benzyniaki – ich pojemność wynosiła 1.2, 1.4 oraz 1.6 litra i rozwijały one w Europie odpowiednio 55, 68 oraz 82 KM, ponieważ na innych rynkach jednostki te generowały 70, 92 oraz 100 KM. Ostatnia jednostka w wersji GSR generowała 110 KM i odnosiła sukcesy w rajdach, choć pojazd przystosowany do wyścigów osiągał aż 171 KM. Ciekawostką jest, że pierwsze Lancery ważyły między 760 a 950 kg!

II generacja (A171) tego modelu pojawiła się na rynku w 1979 roku. Jego stylistyka uległa diametralnej zmianie i wszelkie okrągłe kształty (nawet lamp) zostały zastąpione przez prostokąty i pudełkowaty design, ówcześnie bardzo modny. Tym razem jednak auto występowało jedynie w 4-drzwiowym nadwoziu sedan. Przymocowano je do przedniej części błotników. Niespotykanym dla nas było umiejscowienie bocznych usterek, bowiem Był to też ostatni sedan który, podobnie jak pierwsza odsłona, miała napęd na tylną oś.

Z kolei pod maską kolejny raz zabrakło diesli. Zagościły za to 1,2- 1,4-, 1,6- oraz 2-litrowe benzyniaki. Rozwijały one odpowiednio 55, 68, 82 oraz (największa jednostka wyposażona była w turbosprężarkę) 170 KM. Do wyboru była skrzynia manualna o 4 lub 5 przełożeniach lub 3-stopniowy automat.

W 1982 roku pojawił się pierwszy Lancer z napędem na przednią oś, pod nazwą Lancer Fiore, jednak ze względu na odmienny design auta, oraz więcej dostępnych jednostek napędowych, uznaje się go na kolejną generację, mimo iż był na równi produkowany z II odsłoną japońskiego sedana i oba modele wycofano w 1987 roku. Fiore konstrukcyjnie bazowało na mniejszym modelu Mirage. Różnice w wyglądzie były widoczne gołym okiem i można powiedzieć że „nowy” Lancer sprawiał wrażenie nudnego. Oprócz sedana, dostępne było także 5-drzwiowe kombi. Dodatkowo producent oferował także napęd AWD.

Pierwszy raz pod maską mogły znaleźć się diesle. 1,8-litrowa jednostka rozwijała 80 KM. Z benzyniaków dostępne były silniki o pojemności 1.2, 1.4, 1.5 oraz 1.8 litra. Generowały odpowiednio 60, 70 (105 z turbo), 75 oraz 90 KM. Jednostki przeznaczone na rynek japoński miały inną moc (1.4-60 KM, 1.6-86KM, 1.8-160 KM). Do wyboru był 3-stopniowy automat oraz 5-biegowa skrzynia ręczna.

W 1988 roku zadebiutowała teoretycznie trzecia, a praktycznie czwarta generacja popularnego Mitsubishi. Przód auta był niemal taki sam jak w mniejszym Colcie. Tym razem zdecydowano się również na 2 wersje nadwoziowe, lecz zamiast kombi oferowano 5-drzwiowego liftbacka. Środek mimo iż był dosyć przestronny, to użyte do wykończenia materiały były typowe dla „Japończyków” z tamtych lat - pozostawiały wiele do życzenia.

Pod maską znów znalazł się jeden diesel i wiele benzyniaków. Silnik wysokoprężny rozwijał 60 KM z objętości skokowej równej 1,8 litra. Najmniejszą jednostką o zapłonie iskrowym był 1,3-litrowy motor o mocy 75 (w Japonii 67) KM. Większe silniki 1,5- oraz 1,6-litrowe rozwijały odpowiednio 90 i 113 KM (145 w Japonii z turbosprężarką). Największa, 1,8-litrowa jednostka mogła występować w wariancie 97- lub 140 konnym (przed 1992 rokiem miał 136 KM). Ta ostatnia była topową wersją Lancera o nazwie GTi 16V.

Równolegle z 4. odsłoną, przez 1 rok, od 1991 roku produkowana była 5. generacja sedana z Kraju Kwitnącej Wiśni. Oprócz odmiany 4-drzwiowej dostępny było także 5-drzwiowe kombi oraz, bardzo rzadko, 2-drzwiowe coupe. Nadwozie Lancera zyskiwało coraz więcej krągłości, lecz wnętrze wziąć pozostawało „toporne” lecz solidnie wykonane. Co ciekawe w Japonii ta generacja występowała pod nazwą Mirage.

W Europie jedyny diesel miał 2 litry pojemności i rozwijał 68 KM. Z kolei benzyniaki mogły rozwijać 75, 90, 113 oraz 140 KM z jednostek o pojemności odpowiednio 1.3, 1.5, 1.6 oraz 1.8 litra. Moc była przekazywana na przednią oś, lub opcjonalnie na 4 koła.

Ta generacja zapoczątkowała także legendarną, topową wersję sedana Mitsubishi – Lancer Evolution. 2-litrowy, turbodoładowany benzyniak rozwijał 250 KM.

W 1995 roku pojawiła się już 6 odsłona popularnego Lancera. Przód auta był bardzo podobny do poprzednika, tył natomiast różnił się diametralnie. W zależności od rynków, dostępny był 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowe coupe, choć najbardziej popularny był ten pierwszy.

Do napędu ty razem użyto jedynie 1,3- 1,5- oraz 1,8-litrowych benzyniaków. Generowały one odpowiednio 75, 93 lub 110, oraz 120 KM. Ostatni silnik był jeszcze dostępny w wersji GSR - wtedy jego moc wynosiła 205 KM. Moment obrotowy był przekazywany na przednie koła za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej lub 4stopniowego automatu.

W 2000 roku zaprezentowano 7. już generację Lancera, a w Europie pojawił się dopiero 3 lata później. Ta odsłona nie była już spokrewniona z mniejszym Coltem, jak jego poprzednicy. Auto dostępne było jako sedan oraz kombi, jednak to ten pierwszy w topowej odmianie Evolution zdobył największą sławę, dzięki sukcesom w rajdach samochodowych. Stylistycznie auto zdecydowanie unowocześniono – dominowały łagodniejsze kształty, a przód auta był bardziej wysunięty. Wnętrze co prawda nie było zachwycające pod kątem jakości materiałów, ale jeśli chodzi o przestronność, to Lancer mógł się pochwalić dużą ilością miejsca, dla pasażerów, szczególnie na tylnej kanapie. Pojemność bagażnika wynosiła w zależności od wersji 430 lub 344 litrów – zaskakującym jest to, że pierwszym wynikiem nie mogło się chwalić kombi. Auto było blisko spokrewnione technicznie z nieco większą Carismą.

W 2004 roku Lancer przeszedł facelifting, który objął przede wszystkim modernizację pasa przedniego. Oprócz tego wzbogacono także podstawowe wyposażenie m.in. o klimatyzację. Pod maską znów znalazły się wyłącznie benzyniaki – 1,3- 1,6- oraz 2-litrowe jednostki mogły rozwijać odpowiednio 82, 98 oraz 135 KM. Największy silnik miał 2,4 litra pojemności i generował 162 KM.

W 2007 roku na rynku zagościła ósma generacja Lancera. Stylistycznie auto zostało zaprojektowane zgodnie z nowymi nurtem japońskiej marki „Mitsubishi Jet Fighter”. Zabrakło tym razem odmiany kombi, jednak 2 lata od początku produkcji zaprezentowano 5-drzwiową wersję Sportback. Wnętrze unowocześniono i poprawiono w porównaniu do poprzednika. Wciąż jest tu przestronnie, a pasażerowie docenią wygodną tylną kanapę i dużo miejsca na nogi.

Tym razem najmniejszym benzyniakiem była 1,6-litrowa jednostka o mocy 117 KM. Większe, 1,8- oraz 2,4-litrowe jednostki rozwijały odpowiednio 143 oraz 170 KM. Kto nie chciał benzyny, mógł wybrać silnik wysokoprężny. Ich pojemność mogła wynosić 1,8 oraz 2 litry. Co ciekawe, mniejszy silnik miał 150 KM i był o 10 koni mocniejszy od większej jednostki. Kogo nie było stać na topową odmianę Evolution, a chciał poczuć portowe zacięcie auta, mógł zdecydować się na wersję Ralliart. 2-litrowy benzyniak rozwijał 240 KM. Wśród skrzyń przekładniowych dostępne były 5- i 6-biegowe manualne, zautomatyzowana skrzynia bezstopniowa oraz 6-biegowy automat.

W 2015 roku Mitsubishi ogłosiło, iż w następnym roku wycofa ze sprzedaży jeden z najpopularniejszych modeli swojej marki. Rok wcześniej auto zostało wycofane z polskich salonów.

Największym konkurentem Mitsubishi Lancera jest Subaru Impreza.

Mitsubishi Lancer - generacje

Ikona samochodu

Mitsubishi Lancer I (1973 - 1979)

Ikona samochodu

Mitsubishi Lancer II (1979 - 1987)

Ikona samochodu

Mitsubishi Lancer III (1988 - 2000)

Ikona samochodu

Mitsubishi Lancer IV (2000 - 2007)

Ikona samochodu

Mitsubishi Lancer V (2007 - )

Mitsubishi Lancer - powiązane artykuły

Trwałe i niezawodne auto dla rodziny za 40-50 tys. zł. Oto najlepsze propozycje

Trwałe i niezawodne auto dla rodziny za 40-50 tys. zł. Oto najlepsze propozycje

Jeszcze nie tak dawno 40-50 tys. zł wystarczało na 4— lub 5-letniw auto kompaktowe z silnikiem benzynowym o mocy 120-140 KM, dziś tyle kosztują auta tej klasy w wieku 6-9 lat. Tanio nie jest, ale można kupić pojazd godny uwagi. Oto 10 najlepszych propozycji.
Najlepsze auta za 40 tys. zł. Sprawdzamy 10 popularnych rodzinnych aut

Najlepsze auta za 40 tys. zł. Sprawdzamy 10 popularnych rodzinnych aut

Szukasz idealnego auta do jazdy na co dzień? Za 40 tys. zł można kupić atrakcyjny, praktyczny i trwały samochód kompaktowy. Radzimy, który wybrać i z jakim silnikiem, żeby jeździł długo i bezawaryjnie. Oto 10 naszych rekomendacji!
Połączył Subaru Imprezę WRX STI i Mitsubishi Lancera Evo w jedno auto!

Połączył Subaru Imprezę WRX STI i Mitsubishi Lancera Evo w jedno auto!

Walka fanów Subaru Imprezy WRX STI z fanami Mitsubishi Lancera Evo trwa od lat. Znalazł się jednak śmiałek, który wpadł na pomysł, jak pogodzić obie zwaśnione strony i to w dość niekonwencjonalny sposób. Amerykanin zbudował hybrydę łączącą oba auta, która wygląda... lepiej niż brzmi ten szalony pomysł.
Trwałe i niezawodne kompakty za 20 tys. zł | TOP 10

Trwałe i niezawodne kompakty za 20 tys. zł | TOP 10

Choć w przypadku 10- i 11-letnich aut segmentu C za ok. 20 tys. zł trudno liczyć na 100-procentową niezawodność, to jednak bez większych problemów można wskazać solidne modele z udanymi silnikami. Oto one!
Mitsubishi wycofuje się z Europy. Afryka, Ameryka i Azja ważniejsze

Mitsubishi wycofuje się z Europy. Afryka, Ameryka i Azja ważniejsze

Japończycy w końcu uznali, że najwyższy czas na selekcję i koncentrację. Zamiast globalnej ekspansji zupełnie nowa lokalna strategia, która dla naszego kontynentu oznacza jedno – Mitsubishi wycofuje się z Europy. W salonach zostaną zatem dotychczas oferowane modele, które nie doczekają się następców.
Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition

Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition

Mitsubishi Lancer Evo nie będzie już produkowany. Wkrótce do sprzedaży trafi limitowana seria – 1000 ostatnich egzemplarzy, popularnego na całym świecie Mitsubishi. Producent nie planuje już następcy Lancera Evolution
Mitsubishi Lancer kontra Opel Astra i Citroen C4 - który używany kompakt będzie lepszym wyborem?

Mitsubishi Lancer kontra Opel Astra i Citroen C4 - który używany kompakt będzie lepszym wyborem?

Kilkuletnie Citroen C4, Mitsubishi Lancer i Opel Astra z prostymi wolnossącymi benzyniakami 1.6 nie powinny generować wysokich kosztów eksploatacji. Sprawdźmy więc, czy tak jest w rzeczywistości
15 najlepszych samochodów za 30 tys. zł

15 najlepszych samochodów za 30 tys. zł

Niemała kwota kontra rosnące wymagania nabywców – 30 tys. zł daje duże możliwości wyboru praktycznie w każdym z segmentów. Jednak uwaga: łatwo o zajeżdżone auta, w wielu wersjach eksploatacja będzie droga.
Mitsubishi Lancer - ciekawy styl i dobra trwałość

Mitsubishi Lancer - ciekawy styl i dobra trwałość

Wśród współczesnych aut trudno wskazać model o lepszej reputacji, niż ma Mitsubishi Lancer. Jego największą zaletą jest prosta i solidna budowa. Zastrzeżenia można mieć głównie do skromnej oferty i trwałości 2-litrowego diesla
Mitsubishi nie planuje następcy Lancera ani Pajero

Mitsubishi nie planuje następcy Lancera ani Pajero

O planach na najbliższe lata opowiedział Osamu Masuko, Prezes Mitsubishi Motors Corporation. Japońska marka skupi się na crossoverach i SUV-ach.
Mistubishi Evo Lancer Final Edition

Mistubishi Evo Lancer Final Edition

Tylko 1600 egzemplarzy powstanie w ostatniej limitowanej serii Lancera, która będzie atrakcją w amerykańskiej ofercie amerykańskiego producenta.
Mocne i niedrogie auta sportowe z napędem 4x4

Mocne i niedrogie auta sportowe z napędem 4x4

Audi RS 4, Mitsubishi Lancer Evo IX, Porsche 911 Carrera 4 (996) i Subaru Impreza WRX STi (GD) – tych czterech kultowych sportowców wiele dzieli, ale i sporo łączy. Które z tych aut zapewnia największą frajdę za 60-80 tys. zł?
Promocja tygodnia - Mitsubishi Lancer

Promocja tygodnia - Mitsubishi Lancer

Promocje w salonach nabierają tempa, warto zatem zainteresować się promocjami oferowanymi przez poszczególnych importerów oraz dilerów. Aby ułatwić Wam poszukiwanie nowego auta będziemy prezentować najciekawsze według nas promocje w salonach. Zaczynamy od Mitsubishi Lancera
Auto tygodnia - Mitsubishi Lancer

Auto tygodnia - Mitsubishi Lancer

Mitsubishi Lancer jest obecny na naszym rynku od kilku lat, jednak dzięki dobrej polityce cenowej importera warto zainteresować się japońskim kompaktem bowiem obecnie niamal kompletnie wyposażone auto można kupić już za 52 990 zł..
Mitsubishi Lancer po ciężkiej próbie

Mitsubishi Lancer po ciężkiej próbie

Testy prowadzone w redakcjach motoryzacyjnych mają specyficzny charakter. Z jednej strony są intensywne, bo żeby ocenić auto, trzeba poznać granice jego możliwości. Z drugiej – dziennikarze motoryzacyjni nie robią tego, do czego samochód nie został skonstruowany. Stąd eksploatacja jest czasem dość brutalna, ale prawidłowa
Mitsubishi ASX, Lancer i Colt z instalacją LPG

Mitsubishi ASX, Lancer i Colt z instalacją LPG

MMC Car Poland oferuje montaż instalacji gazowych do modeli ASX, Lancer i Colt. W instalcje LPG można wyposażyć nowe, jak i używane samochody Mitsubishi, bez utraty obowiązującej gwarancji
Czy taki będzie nowy Lancer?

Czy taki będzie nowy Lancer?

Mitsubishi zapowiedziało światową premierę koncepcyjnego modelu G4, który zwiastuje nadejście kompaktowego sedana nowej generacji. Auto zadebiutuje na targach w Bangkoku
Mitsubishi Lancer Evolution - nowe oblicze

Mitsubishi Lancer Evolution - nowe oblicze

Decydując się na Mitsubishi Lancera Evolution klienci mogą dodatkowo wyposażyć wybrany model podczas zakupu nowego samochodu. Do wyboru są 4 pakiety: Pakiet GT360 opracowano dla wersji GSR z pięciobiegową skrzynią manualną. W skład tego zestawu wchodzi układ wydechowy i dolotowy firmy HKS(tylny tłumik oraz regulacja centralnej jednostki sterującej ECU przy pomocy oprogramowania firmy ECUTEC), orurowanie intercoolera i turbotimer. Dla bezpieczeństwa zamontowano tu zestaw zegarów kontrolnych firmy DEFI, które dają obraz prawidłowej pracy silnika pokazując temperaturę oleju, ciśnienie doładowania oraz temperaturę spalin. Lancer Evolution GT360 dysponuje mocą 360 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy a maksymalny moment obrotowy to 460 Nm. Pakiet GT330 przeznaczony jest dla wersji GSR TC SST oraz MR TC SST, a w skład zestawu wchodzi układ wydechowy HKS. Lancer Evolution MR GT330 o mocy 330 KM i maksymalnym momencie obrotowym 430 Nm jest wyposażony w sportową, 6-biegową, półautomatyczną przekładnię Twin Clutch SST (TC-SST), która łączy precyzję skrzyni manualnej z komfortem automatycznej przekładni. To coś dla amatorów mocnych wrażeń - podczas jazdy w trybie Super Sport biegi zmieniane są w sposób, jaki robiłby to profesjonalny kierowca na torze wyścigowym. Mitsubishi Lancer Evolution MR GT330 osiąga prędkość 100 km/h w 4,9 sekundy. Pakiet ALCANTARA oferuje obszycie górnej części kokpitu oraz boczków drzwi oryginalną Alcantarą w kolorze grafitowym. Pakiet NAVI oznacza...
Mitsubishi także w leasingu konsumenckim

Mitsubishi także w leasingu konsumenckim

Polski oddział Mitsubishi Motors przy współpracy z Santander Bankiem przedstawił ofertę leasingu konsumenckiego przy zakupie modeli Colt i Lancer.
Mitsubishi Lancer: walka z dziedzictwem

Mitsubishi Lancer: walka z dziedzictwem

Jakie skojarzenia wzbudza Lancer? Niezliczone sukcesy na rajdowych trasach sprawiają, że samochód jest identyfikowany ze sportem motorowym. Tymczasem Lancer jest też ładnym, wygodnym i względnie tanim kompaktem.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech