Ten oddział koncernu jest sportową siłą napędową Mitsubishi, zarówno w wyścigach, jak i rajdach krajowych oraz zagranicznych.

Lancer Ralliart zaprojektowany przez europejski ośrodek Mitsubishi Design Europe wyróżnia się sportową sylwetką podkreśloną przez aluminiową pokrywę silnika z ogromnym wlotem powietrza chłodzącego silnik, charakterystycznym dużym "rekinim" przodem z motywem Jet Fighter z chromowanym wykończeniem, reflektorami bi-ksenonowymi ze spryskiwaczami i lampami doświetlającymi zakręty, tylnymi przydymionymi kloszami lamp, sportowymi aluminiowymi obręczami kół w kolorze grafitowym i podwójną rurą wydechową z chromowanymi końcówkami. Design tego auta jest bardzo zbliżony do projektu nowego Lancera Evolution.

Nowy Mitsubishi Lancer Ralliart jest oferowany z 4-drzwiowym nadwoziem typu sedan (Lancer Ralliart Sedan) oraz 5-drzwiowym typu hatchback (Lancer Ralliart Sportback) w 6 metalizowanych lub perłowych kolorach nadwozia (pomarańczowym, białym, czarnym, czerwonym, srebrnym i niebieskim).

Znakomite osiągi (przyspieszenie 0-100 km/h - 7 sekund, maksymalny moment obrotowy 343 Nm przy 2500-4750 obr./min, prędkość maksymalna 230 km/h) uzyskiwane są za sprawą 2-litrowego turbodoładowanego 16-zaworowego silnika o mocy 240 KM przy 6000 obr./min (tego samego, który napędza Lancera Evolution X, lecz o zmniejszonej mocy) i sprawdzonemu układowi napędu AWC na 4 koła, Lancer Ralliart.

AWC (All Wheel Control) to znany z 9 generacji Lancera Evolution układ napędu na 4 koła z aktywnym centralnym mechanizmem różnicowym, przednim mechanizmem różnicowym typu Torsen, tylnym płytkowym mechanizmem różnicowym o zwiększonym tarciu i systemem ABS.

Przełącznik trybów systemu AWC na kierownicy pozwala kierowcy na wybór odpowiedniego trybu jazdy do aktualnie panujących warunków na drodze:

- "Tarmac" (asfalt), na utwardzone nawierzchnie

- "Gravel" (żwir), na mokre lub luźne nawierzchnie

- "Snow" (śnieg), na ośnieżone nawierzchnie

Lancer Ralliart wyposażony jest w sportową 6-biegową półautomatyczną dwusprzęgłową skrzynię biegów TC-SST, która nie wymaga pedału sprzęgła oraz zapewnia płynną zmianę biegów.

Podwozie Lancera Ralliart to zmodyfikowane sportowe zawieszenie wersji Sedan/Sportback (wyposażonych w sportowe zawieszenie).

O bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów zadbają systemy ABS, EBD, ASTC (Aktywny System Kontroli Trakcji i Stabilizacji), system napędu na 4 koła AWC, 7 poduszek bezpieczeństwa i opracowana przez Mitsubishi konstrukcja nadwozia typu RISE (o podwyższonej odporności na zderzenia).

Nowy Lancer zdobył 5 gwiazdek w  testach zderzeniowych przeprowadzanych przez EURO-NCAP.

Wewnątrz pojazdu znajdziemy sportowe siedzenia Recaro, sportową kierownicę z przyciskami sterującymi radiem i zestawem głośnomówiącym (MR), łopatki sterujące półautomatyczną skrzynią biegów TC-SST, czujniki deszczu, centralny podłokietnik ze schowkiem i wejście umożliwiające podłączenie zewnętrznego źródła dźwięku np. iPoda, a w wersji MR także system dostępu bezkluczykowego, zestaw głośnomówiący Bluetooth, nawigację z serwerem muzyki oraz podgrzewane fotele pokryte skórą.

W Polsce dostępne są 2 wersje wyposażeniowe tego pojazdu: GSR w cenie 119 990 zł i MR w cenie 134 990 zł. Mitsubishi planuje w naszym kraju sprzedaż około 70 takich samochodów rocznie a 60% z nich stanowić będą auta w wersji sedan. Dilerzy już przyjmują zamówienia a klienci będą mogli odebrać auta na przełomie czerwca i lipca.

Salony i serwisy samochodów Mitsubishi