Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Mitsubishi Lancer Evolution: emocje w standardzie

Mitsubishi Lancer Evolution: emocje w standardzie

Autor Szewczyk Łukasz
Szewczyk Łukasz

Lancer Evolution… Magiczną kombinację słów, które zwiastują doskonałe osiągi i perfekcyjne prowadzenie świat zna już od 18 lat. Lancer ewoluuje nie tylko w nazwie. Zaczął z poziomu 250 KM, by w Evo X osiągnąć 360 KM. Zwiększony został również komfort jazdy oraz wyposażenie.

Mitsubishi Lancer Evolution GSR GT360
Onet
Mitsubishi Lancer Evolution GSR GT360

Dziesiąta generacja Lancera Evolution jest dostępna od trzech lat. Pod rzucającą się w oczy karoserią Mitsubishi skryło doskonały system napędu na cztery koła S-AWC i turbodoładowany silnik o mocy 295 KM. Duży nacisk został położony na odpowiednie wyważenie samochodu oraz obniżenie środka ciężkości. W tym celu akumulator umieszczono w bagażniku, a z aluminium wykonano maskę, przednie błotniki, dach oraz ramę tylnego spojlera.

Lancer Evolution dzielnie znosi nawet znaczne podrasowanie silnika. Wiedzą o tym jego posiadacze, którzy często korzystają z szeroko dostępnych akcesoriów do tuningu. Mitsubishi postanowiło wyjść naprzeciw oczekiwaniom rynku, wzbogacając gamę modelu Evolution o wersje MR GT330 i GSR GT360 Attack.

Pierwsza z nich stanowi kompromis między doskonałymi osiągami a komfortem użytkowania. Auto zostało wyposażone w zautomatyzowaną skrzynię Twin Clutch SST. Dwusprzęgłowa przekładnia ułatwia jazdę w korkach, a w razie potrzeby zmienia biegi w tempie, jakiego nie powstydziłby się kierowca wyścigowy. Dwulitrowy silnik MR GT330 rozwija 330 KM i 430 Nm. Przyrost parametrów uzyskano dzięki układowi dolotowemu i wydechowemu firmy HKS oraz przeprogramowanej elektronice silnika.

Podobne zmiany wprowadzono w wersji GSR GT360. W jej przypadku uzyskano 360 KM i 460 Nm. Nie jest to kres możliwości silnika Lancera Evolution, jednak priorytetem było płynne rozwijanie mocy i momentu obrotowego. Kierowca może monitorować parametry pracy jednostki napędowej dzięki panelowi wskaźników Defi, które informują o ciśnieniu doładowania oraz temperaturach oleju i spalin. Lancer GSR GT360 jest dostępny wyłącznie z ręczną, 5-biegową skrzynią. Warto dodać, że mimo podrasowanych silników Lancery Evolution MR GT330 i GSR GT360 pozostają objęte pełną gwarancją.

Nowe wersje Lancera imponują doskonałą pozycją za kierownicą, osiągami i precyzją prowadzenia. Przyśpieszają do "setki" w niecałe pięć sekund. Bezpośredni układ kierowniczy pozwala na pokonywanie nawet najostrzejszych zakrętów bez odrywania rąk od kierownicy. O trakcję na wirażach troszczy się elektronicznie sterowany układ przeniesienia napędu, a w wersji MR GT330 amortyzatory Bilstein i sprężyny Eibach. Piorunujące wrażenie robi także skuteczność hamulców firmy Brembo oraz świetnie trzymające na zakrętach fotele Recaro.

Lancerom Evolution daleko jednak do rajdowych potworów. Zostały wyposażone w automatyczną klimatyzację, siedem poduszek powietrznych, ESP, czujniki deszczu i zmierzchu oraz ksenonowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów.

Lancer Evolution GT360 Attack będzie dostępny w serii ograniczonej do 10 egzemplarzy, które Mitsubishi wyceniło na 196 990 złotych. Za wyposażonego w zautomatyzowaną przekładnię Lancera i kute felgi BBS Evolution MR GT330 przyjdzie zapłacić 211 990 zł.

Autor Szewczyk Łukasz
Szewczyk Łukasz
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków