Tym modelem Ford powróci po dwuletniej przerwie do modeli z logo SVT. Po Mustangu, w którego nazwie nie będzie jednak tych trzech liter, pojawi się w 2007 roku także Sport Trac Adrenalin, nowy model z niszowego segmentu sportowych trucków, oczywiście zaprojektowany przez SVT.

Początek współpracy Forda i firmy tuningowej Carrolla Shelby przypadł na lata 60-te. Wówczas powstały wspólnie dwa auta - Cobra oraz Shelby Mustang. Łącznie do 1970 roku sprzedano 14.599 sztuk tego drugiego modelu. Od tej dekady obie firmy powróciły do współpracy (m.in. Shelby GR-1) i na drogach, niestety głównie USA, można podziwiać różne wersje Cobry, której średnioroczna sprzedaż wynosi ok. 7,5 tys. egzemplarzy.

Sercem najnowszego Shelby Cobra GT500 jest ośmiocylindrowy, 5,4-litrowy silnik o mocy 450 KM i maksymalnym momencie obrotowym 610 Nm. Moc ta przenoszona jest na tylną oś za posrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej.

Aby auto sprawnie reagowało na większą moc, zmieniony został całkowicie układ zawieszenia Mustanga (z przodu kolumny McPhersona, z tyłu wielowahaczowe). Zastosowano sztywniejsze oraz bardziej wytrzymałe amortyzatory i stabilizatory. Powiększone zostały również tarcze hamulcowe Brembo, z przodu wynoszą teraz 356 mm, z tyłu zaś 330 mm. Dobrą przyczepność z podłożem zapewnić mają 19-calowe koła z oponami o rozmiarze 255/45.

Innymi charakterystycznymi cechami nowego Mustanga są przeprojektowany przód z powiększonymi wlotami powietrza i małym przednim spojlerem, boczne listwy, czy też tył z zintegrowanym dyfuzorem oraz spojlerem. Tam gdzie zawsze widnieje logo galopującego mustanga, w nowym modelu pojawiła się kobra. W tylnej części auta widnieje również logo teamu SVT.

Wewnątrz samochodu dominuje skóra (dwukolorowe fotele, dźwignia zmiany biegów, hamulca ręcznego, podłokietniki) oraz chromowane wykończenia instrumentów.

Auto w sprzedaży pojawi się latem przyszłego roku. Szacunkowa cena wyniesie ok. 40 tys. USD.