- Qashqai trzeciej generacji ma trafić do sprzedaży w 2020 roku
- Auto będzie dostepne z napędem hybrydowym
- Pod względem stylistyki nowa odsłona ma stanowić ewolucję obecnego modelu
Qashqai to dla Nissana jeden z kluczowych modeli, nie tylko w Europie. Nic zatem dziwnego, że do jego kolejnej generacji japoński koncern podchodzi ze szczególną uwagą i korzysta z najlepszych rozwiązań technicznych całego aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi.
Już wiadomo, że Qashqai III powstanie na nowej grupowej platformie CFM (Common Module Family), przystosowanej do wykorzystania napędów hybrydowych. Początkowo w ofercie mają znaleźć się dwie konstrukcje tego typu. Pierwsza to rozwinięcie układu typu plug-in znanego z Mitsubishi Outlandera PHEV (już stosowany obecnie radzi sobie bez problemów z wyśrubowanymi normami emisji spalin w ramach nowej normy WLTP).
Druga bazuje na wykorzystywanym już w oferowanym w Japonii Nissanie Nocie systemie e-Power, w którym mały silnik benzynowy pełni funkcję generatora prądu do ładowania baterii zasilających silnik elektryczny napędzający auto (w małym Nocie zapewnia on średnie zużycie paliwa na poziomie niespełna 3 l/100 km; w Qashqaiu ma być podobnie, tym bardziej że e-Power dostanie w tym modelu bardziej wydajne akumulatory). Co ciekawe, nie przewiduje się czysto elektrycznej wersji – taką znajdziemy w nowej linii modelowej marki, która ma objąć crossovery segmentu B, C i D, zaprojektowane od podstaw na dostosowanej do nich płycie podłogowej. Wiele wskazuje również na to, że z oferty znikną wersje z silnikami wysokoprężnymi.
Pod względem stylistyki trzecia odsłona Qashqaia ma stanowić ewolucję obecnej generacji modelu z wyraźnymi nawiązaniami do filozofii zaprezentowanej w 2017 roku przy okazji debiutu w Tokio koncepcyjnego modelu IMx. SUV Nissana zachowa też zbliżone do obecnej generacji wymiary nadwozia. W wyposażeniu auta pojawią się ponadto: nowe systemy multimedialne, układy pozwalające na autonomiczną jazdę w ramach systemu ProPILOT i wykorzystujące sztuczną inteligencję dla zapewnienia bezpiecznego i niepozbawionego przyjemności prowadzenia.
Nissan Qashqai III - naszym zdaniem
Qashqai w dwóch odsłonach podbił serca już ponad 3 mln klientów na świecie. Tyle egzemplarzy opuściło taśmy fabryki w Sunderland w ciągu 10 lat produkcji modelu. Tylko w ubiegłym roku jego udział w europejskiej sprzedaży marki przekroczył poziom 30 proc. Trzecia generacja będzie chciała utrzymać ten trend.