- Qashqai trzeciej generacji ma trafić do sprzedaży w 2020 roku
- Auto będzie dostepne z napędem hybrydowym
- Pod względem stylistyki nowa odsłona ma stanowić ewolucję obecnego modelu
Qashqai to dla Nissana jeden z kluczowych modeli, nie tylko w Europie. Nic zatem dziwnego, że do jego kolejnej generacji japoński koncern podchodzi ze szczególną uwagą i korzysta z najlepszych rozwiązań technicznych całego aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi.
Już wiadomo, że Qashqai III powstanie na nowej grupowej platformie CFM (Common Module Family), przystosowanej do wykorzystania napędów hybrydowych. Początkowo w ofercie mają znaleźć się dwie konstrukcje tego typu. Pierwsza to rozwinięcie układu typu plug-in znanego z Mitsubishi Outlandera PHEV (już stosowany obecnie radzi sobie bez problemów z wyśrubowanymi normami emisji spalin w ramach nowej normy WLTP).
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoDruga bazuje na wykorzystywanym już w oferowanym w Japonii Nissanie Nocie systemie e-Power, w którym mały silnik benzynowy pełni funkcję generatora prądu do ładowania baterii zasilających silnik elektryczny napędzający auto (w małym Nocie zapewnia on średnie zużycie paliwa na poziomie niespełna 3 l/100 km; w Qashqaiu ma być podobnie, tym bardziej że e-Power dostanie w tym modelu bardziej wydajne akumulatory). Co ciekawe, nie przewiduje się czysto elektrycznej wersji – taką znajdziemy w nowej linii modelowej marki, która ma objąć crossovery segmentu B, C i D, zaprojektowane od podstaw na dostosowanej do nich płycie podłogowej. Wiele wskazuje również na to, że z oferty znikną wersje z silnikami wysokoprężnymi.
Pod względem stylistyki trzecia odsłona Qashqaia ma stanowić ewolucję obecnej generacji modelu z wyraźnymi nawiązaniami do filozofii zaprezentowanej w 2017 roku przy okazji debiutu w Tokio koncepcyjnego modelu IMx. SUV Nissana zachowa też zbliżone do obecnej generacji wymiary nadwozia. W wyposażeniu auta pojawią się ponadto: nowe systemy multimedialne, układy pozwalające na autonomiczną jazdę w ramach systemu ProPILOT i wykorzystujące sztuczną inteligencję dla zapewnienia bezpiecznego i niepozbawionego przyjemności prowadzenia.
Nissan Qashqai III - naszym zdaniem
Qashqai w dwóch odsłonach podbił serca już ponad 3 mln klientów na świecie. Tyle egzemplarzy opuściło taśmy fabryki w Sunderland w ciągu 10 lat produkcji modelu. Tylko w ubiegłym roku jego udział w europejskiej sprzedaży marki przekroczył poziom 30 proc. Trzecia generacja będzie chciała utrzymać ten trend.
Galeria zdjęć
Komputerowa wizualizacja trzeciej odsłony Qashqaia została stworzona na bazie szpiegowskich zdjęć jeżdżących prototypów.
Bardziej wyraziste linie, masywniejszy grill, ten sam uniwersalny charakter. Taki ma być Qashqai w 2020 roku.
Pierwsza generacja modelu zadebiutowała jesienią 2006 r. na salonie paryskim. Dwa lata później do oferty dołączył 7-osobowy Qashqai +2. W 2009 r. – face lifting.
Drugą generację zaprezentowano w listopadzie 2013 r. w Londynie, już bez wersji 7-miejscowej (jej rolę przejął X-Trail). Face lifting przeprowadzono wiosną 2017 roku.