Model zachował klasyczną sylwetkę Jazza, ale zyskał nowocześniejsze linie oraz nowy pas przedni. Samochód został stworzony na bazie opracowanej przez Hondę globalnej platformie segmentu B, którą dzieli z modelem HR-V.
Dzięki wydłużeniu nadwozia o 95 mm i powiększeniu rozstawu osi o 30 mm, nowa Honda Jazz oferuje sporo przestrzeni dla pasażerów. Jest to także efekt zastosowania płaskiego zbiornika paliwa umieszczonego pod przednimi fotelami, co pozwoliło na uwolnienie miejsca pod tylnymi siedzeniami.
Nowa Honda Jazz została wyposażona w fotele Magic Seats, składane w proporcjach 60:40 i pozwalają na szeroką konfigurację wnętrza samochodu. Gdy ustawimy je w standardowej pozycji, jego pojemność wynosi 354 litry (VDA), a po ich złożeniu, pojemność wzrasta do 884 litrów (VDA).
We wnętrzu znajdziemy miękkie w dotyku materiały oraz nowy system multimedialny Honda Connect, korzystający z 7-calowego ekranu dotykowego, który oferuje dostęp do przeglądarki internetowej, wiadomości podawanych w czasie rzeczywistym, informacji o pogodzie i utrudnieniach w ruchu, a także do wielu internetowych stacji muzycznych.
Honda Jazz 2015 zostanie wyposażona w nowy silnik benzynowy i-VTEC o pojemności 1,3 litra, który generuje 102 KM mocy przy 6 000 obr./min. Jednostka może współpracować z sześciobiegową przekładnią manualną (zastępującą stosowaną do tej pory konstrukcję pięciobiegową) lub bezstopniową, automatyczną przekładnią CVT. Samochód otrzymał również sztywniejsze i lżejsze podwozie oraz przeprojektowane zawieszenie.
Gama rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa została powiększona o pakiet systemów Advanced Driver Assist System, z kamerą oraz radarem średniego zasięgu.
Honda Jazz trzeciej generacji zadebiutuje na rynku w Europie latem 2015 roku.