Toyota Hilux zadebiutowała w 1968 roku i od tamtej pory może pochwalić się globalną sprzedażą przekraczającą 18 milionów sztuk. W 2015 r. w Europie sprzedano ok. 34 000 egzemplarzy, co zapewnia modelowi 23,1 proc. udziału w jego segmencie i sprawia, że Hilux jest najlepiej sprzedającym się pick-upem na Starym Kontynencie. Hilux to samochód nie do pobicia, ceniony za jakość, wytrzymałość i niezawodność. Ma na swoim koncie zdobycie bieguna północnego i wulkanów na Islandii oraz wiele podróży po Antarktyce i pustyniach całego świata. Nierzadko zajmuje też miejsca na podium w Rajdzie Dakar.
Najnowsza odsłona Toyoty Hilux to już ósma generacja. Dostępna jest z trzema rodzajami zabudów: z pojedynczą kabiną (Single Cab), z czteromiejscową przedłużoną kabiną (Extra Cab) i pięciomiejscową podwójną kabiną (Double Cab).
Pod maską znalazł się nowy silnik D-4D o pojemności 2,4 litra, który generuje 150 KM i moment obrotowy na poziomie 400 Nm. Modele z napędem na dwa koła współpracują z 6-biegową manualną skrzynią biegów, natomiast modele z napędem na wszystkie koła są dostępne z 6-biegową skrzynią manualną lub nową 6-biegową skrzynią automatyczną Super ECT.
W nowym Hiluxie można wybrać tryb jazdy ECO lub POWER. Tryb ECO ogranicza zużycie energii związane z przyspieszaniem oraz ogrzewaniem i chłodzeniem kabiny, a tym samym zmniejsza zużycie paliwa. Z kolei w trybie POWER samochód szybciej reaguje na naciśnięcie pedału gazu, co pozwala na dynamiczniejszą jazdę.
Auto wyposażono w dołączany napęd na wszystkie koła wraz z przekładnią rozdzielczą umożliwiającą wybór przełożeń szosowych lub terenowych. Nowy, wydajny tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu jest przystosowany do przenoszenia większego momentu obrotowego.
W najnowszej Toyocie Hilux wprowadzono nową gamę systemów sterowania hamowaniem, dzięki którym auto dorównuje w terenie modelowi Land Cruiser. System aktywnej kontroli trakcji (Active Traction Control, A-TRC) pozwala uzyskać lepsze parametry trakcji i po wykryciu utraty przyczepności przez jedno lub kilka napędzanych kół system automatycznie przyhamowuje właściwe koła, rozdzielając jednocześnie moment obrotowy między pozostałe koła, które zachowały przyczepność. Rozwiązanie to ułatwia jazdę Toyotą Hilux po śliskim i kamienistym podłożu. Funkcja wspomagania podczas zjazdu ze wzniesienia (Downhill Assist Control, DAC), która działa podczas jazdy do przodu i do tyłu, ułatwia kierowcy utrzymanie właściwej prędkości podczas zjazdu po stromych, śliskich lub wyboistych pochyłościach. Funkcja wspomagania ruszania pod górę (Hill-start Assist Control, HAC) zapobiega cofnięciu pojazdu po zwolnieniu pedału hamulca podczas ruszania pod górę.