Logo
WiadomościPremieryNowa wersja Forda Fiesty – prawie jak Bugatti Veyron

Nowa wersja Forda Fiesty – prawie jak Bugatti Veyron

Autor Piotr Rejowski
Piotr Rejowski

Ford wprowadza na rynek dwie dynamiczne wersje Forda Fiesta – Red Edition oraz Black Edition. Najmocniejsze w historii modele seryjne z litrowym silnikiem EcoBoost oferują moc na poziomie 140 KM. Dzięki temu mogą się pochwalić lepszym stosunkiem mocy do litra pojemności niż Bugatti Veyron.

Ford Fiesta Black Edition 2014
Zobacz galerię (7)
Ford
Ford Fiesta Black Edition 2014

Oba modele pokryto dwoma odcieniami lakieru. W przypadku wersji Red Edition, czerwony lakier skontrastowano z czernią dachu oraz elementów dekoracyjnych. W wersji Black Edition zastosowano dokładnie odwrotny układ barw. Samochody mogą być dodatkowo wyposażone w 16 lub 17-calowymi lakierowanymi na czarno felgami ze stopu metali lekkich. Ponadto nowe wersje Forda Fiesta wzbogacą się o sportowe przednie i tylne zderzaki, boczne nakładki oraz tylny spojler dachowy. Elementem zwracającym uwagę będzie również dach, który – dla uzyskania silniejszego połysku powłoki lakierniczej – pokryto specjalną folią.

Wewnątrz konsola środkową oraz klamki drzwi pokryte są czarnym, błyszczącym lakierem, czarną sportową kierownicę przeszytą skórą naturalną, a także drążek zmiany przełożeń i dywaniki podłogowe z kontrastującym, czerwonym przeszyciem. Podobne przeszycie znajdziemy również na czarnych, sportowych fotelach.

Najmocniejszy pojazd seryjny z litrowym silnikiem

Dzięki zastosowanym modyfikacją moc 140-konnej wersji silnika 1.0 EcoBoost wzrosła o 12 proc., a nowa Fiesta potrzebuje teraz 9 sekund, aby rozpędzić się od 0 do 100 km/h. Jej prędkość maksymalna wynosi 201 km/h.

W stosunku moc do litra pojemności nowy, 140-konny silnik 1.0 EcoBoost generuje obecnie ponad dwukrotnie wyższą moc niż jego poprzednik, czyli stukonny motor o pojemności 1,6 litra, który zaledwie dekadę wcześniej napędzał sportową odmianę Forda Fiesta S.

Fordowska jednostka 1.0 EcoBoost była w latach 2012-2013 dwukrotnie wybierana silnikiem roku. Podobnie jak jej 100 i 125-konne wersje, na które w pierwszym kwartale 2014 roku zdecydowało się niemal 30 proc. nabywców Forda Fiesta, również i odmiana 140-konna posiada układ turbodoładowania, system zmiennych faz rozrządu z niezależnym sterowaniem położenia wałków (Ti-VCT) oraz wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa.

Zamówienia będzie można składać na początku lipca, a we wrześniu będzie można przyjrzeć się bliżej egzemplarzom w salonach.

Autor Piotr Rejowski
Piotr Rejowski