Oba modele pokryto dwoma odcieniami lakieru. W przypadku wersji Red Edition, czerwony lakier skontrastowano z czernią dachu oraz elementów dekoracyjnych. W wersji Black Edition zastosowano dokładnie odwrotny układ barw. Samochody mogą być dodatkowo wyposażone w 16 lub 17-calowymi lakierowanymi na czarno felgami ze stopu metali lekkich. Ponadto nowe wersje Forda Fiesta wzbogacą się o sportowe przednie i tylne zderzaki, boczne nakładki oraz tylny spojler dachowy. Elementem zwracającym uwagę będzie również dach, który – dla uzyskania silniejszego połysku powłoki lakierniczej – pokryto specjalną folią.
Wewnątrz konsola środkową oraz klamki drzwi pokryte są czarnym, błyszczącym lakierem, czarną sportową kierownicę przeszytą skórą naturalną, a także drążek zmiany przełożeń i dywaniki podłogowe z kontrastującym, czerwonym przeszyciem. Podobne przeszycie znajdziemy również na czarnych, sportowych fotelach.
Najmocniejszy pojazd seryjny z litrowym silnikiem
Dzięki zastosowanym modyfikacją moc 140-konnej wersji silnika 1.0 EcoBoost wzrosła o 12 proc., a nowa Fiesta potrzebuje teraz 9 sekund, aby rozpędzić się od 0 do 100 km/h. Jej prędkość maksymalna wynosi 201 km/h.
W stosunku moc do litra pojemności nowy, 140-konny silnik 1.0 EcoBoost generuje obecnie ponad dwukrotnie wyższą moc niż jego poprzednik, czyli stukonny motor o pojemności 1,6 litra, który zaledwie dekadę wcześniej napędzał sportową odmianę Forda Fiesta S.
Fordowska jednostka 1.0 EcoBoost była w latach 2012-2013 dwukrotnie wybierana silnikiem roku. Podobnie jak jej 100 i 125-konne wersje, na które w pierwszym kwartale 2014 roku zdecydowało się niemal 30 proc. nabywców Forda Fiesta, również i odmiana 140-konna posiada układ turbodoładowania, system zmiennych faz rozrządu z niezależnym sterowaniem położenia wałków (Ti-VCT) oraz wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa.
Zamówienia będzie można składać na początku lipca, a we wrześniu będzie można przyjrzeć się bliżej egzemplarzom w salonach.