Z zewnątrz samochód jest mniejszy od poprzednika, mimo to konstruktorom udało się wygospodarować więcej miejsca dla pasażerów i bagażu.
Audi Q7 waży aż o 325 kg mniej od modelu, który zastępuje. Masa własne dla wersji 3.0 TDI wynosi 1995 kg. Dzięki temu, w połączeniu z nowoczesnymi jednostkami napędowymi, wydajność wzrosła, według obietnic producenta, o 26 procent. Zużycie paliwa dla silnika TFSI spadło o 28 procent, a dla diesla TDI o 23 procent, względem porównywalnych wersji "starego" Q7.
Jeśli chodzi o jednostki napędowe nowego Audi Q7, charakteryzują się one najlepszymi parametrami w segmencie dużych SUV-ów z napędem na cztery koła. Silnik 3.0 TDI o mocy 272 KM i motor 3.0 TFSI o mocy 333 KM, rozpędzają nowe Audi Q7 od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy (TFSI) lub w 6,3 sekundy (TDI). Wysokoprężna jednostka V6 spala średnio zaledwie 5,7 l oleju napędowego na 100 km.
Audi Q7 oferuje też wiele jeśli chodzi o obsługę i systemy multimedialne oraz systemy wsparcia kierowcy. Na pokładzie znajdziemy tu zarówno Modułowy System Infotainment drugiej generacji, jak i wirtualny kokpit Audi virtual cockpit. Nowy element: MMI all-in-touch z dużym panelem dotykowym sprawia, że obsługa wszystkich systemów jest łatwiejsza.
Audi Q7 etron quattro, które na rynku pojawi się za jakiś czas, będzie pierwszą w ofercie marki hybrydą typu plug-in z silnikiem wysokoprężnym. Dysponujące mocą systemową 373 KM i systemowym momentem obrotowym rzędu 700 Nm, będzie zarazem pierwszą w segmencie SUV-ów premium dieslowską hybrydą typu plug-in z napędem na cztery koła quattro. Spalanie wyniesie zaledwie 1,7 litra oleju napędowego na 100 km (mniej niż 50 g CO2 na km), a jedno pełne ładowanie akumulatora wystarczy by pokonać odcinek 56 km.