Audi S3 w obydwu wersjach nadwoziowych kusi rasowym wyglądem i takimi osiągami. Już na pierwszy rzut oka potężny grill single frame o strukturze plastra miodu, poszerzone listwy progowe i masywny tylny zderzak z dwoma podwójnymi końcówkami wydechu zdradzają drzemiący w tych modelach sportowy potencjał. Co fajne i tradycyjne już w przypadku Audi, „dynamiczne” akcenty stylistyczne nie są nachalne i świetnie podkreślają osobowość tych modeli. Na życzenie auta mogą być wyposażone w matrycowe reflektory Matrix LED i 19-calowe alufelgi (w standardzie 18-calowe).

Wnętrze idealnie koresponduje ze stylistyką nadwozia i utrzymane jest w eleganckim, sportowym stylu. Kokpit z cyfrowymi zegarami 10,25 cala zorientowany jest na kierowcę, profilowane fotele obszyte są częściowo tapicerką wykonaną z przetworzonych butelek PET i mają kontrastowe szwy. Bogata jest również lista wyposażenia seryjnego i opcjonalnego, na której mogą znaleźć się takie pozycje, jak m.in.: Audi Virtual Cockpit plus z zegarami 12,3 cala, dotykowy ekran 10,1 cala systemu multimedialnego, head-up display, zintegrowany hotspot Wi-Fi, usługi online Audi connect, Apple CarPlay, Android Auto i Audi phone box, czy system audio Bang & Olufsen sound.

Nowe Audi S3 – stylowy wigor

Źródłem napędu Audi S3 jest turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2,0 l, z systemem zmiennych faz rozrządu (AVS) dysponujący mocą 310 KM i momentem 400 Nm. Trafiają one na obydwie osie za pośrednictwem 7-stopniowej automatycznej skrzyni biegów S tronic. Osiągi? Przyspieszenie do „setki” w 4,8 s oraz ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna 250 km/h. Do tego kierowca ma do wyboru kilka trybów pracy układu jezdnego i napędowego w ramach Audi Drive Select, które pozwalają także na zmianę brzmienia silnika, od spokojnego po wyraźnie sportowe.

Napęd quattro został oczywiście skalibrowany pod kątem dynamicznego potencjału silnika i w taki sposób by zapewnić perfekcyjną trakcję i przyjemność z prowadzenia. Hydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe rozdziela moment pomiędzy osiami zależnie od warunków drogowych i stylu jazdym, a modułowy system dynamicznego sterowania koordynuje działanie napędu, układu stabilizacji toru jazdy oraz opcjonalnych regulowanych amortyzatorów.

Seryjnie Audi S3 wyposażone będzie w niezależne zawieszenie z czterema wahaczami na każde z kół tylnej osi oraz progresywny układ kierowniczy. Standardem będzie też elektryczne wspomaganie hamowania oraz wentylowane tarcze z czarnymi zaciskami. Za dopłatą oferowane zawieszenie S Sport z wspomnianymi regulowanymi amortyzatorami, a także czerwone zaciski hamulców.

Do dyspozycji kierowcy są też liczne systemy asystujące w tym m.in. asystent utrzymania na pasie ruchu czy asystent skrętu, adaptacyjny tempomat, układ ostrzegania przed zmianą pasa oraz o ruchu poprzecznym.

Nowe Audi S3 – można już zamawiać

Dilerzy Audi przyjmują zamówienia na modele S3 od 13 sierpnia, a fizycznie auto w salonach marki pojawi się na początku października. Jak informuje Audi: „rynkowej premierze modeli towarzyszy edycja limitowana „edition one” w specjalnie dobranych kolorach nadwozia: żółtym Python Yellow (Sportback) lub czerwonym Tango Red (Limousine) z czarnymi akcentami, z 19-calowymi felgami i z fotelami sportowym”.

Ceny S3 Sportback zaczynają się od 189 200 zł, a wersji S3 Limousine - od 192 400 zł.