To już szósta generacja BMW serii 3 Touring – pierwsza pojawiła się 32 lata temu (E30). Najnowsza odsłona modelu skrywa wszystkie nowinki techniczne znane z sedana (oznaczenie G20) w praktyczniejszym nadwoziu.

Nowe BMW serii 3 Touring – większe i bardziej funkcjonalne

Średniej wielkości kombi od BMW również urosło - w porównaniu z poprzednikiem stało się o 76 mm dłuższe (4709 mm) i 16 mm szersze (1827 mm). Rozstaw osi powiększono o 41 mm (2852 mm). To oznacza więcej miejsca dla pasażerów oraz ich bagaży.

Klapa bagażnika standardowo otwiera się i zamyka elektrycznie. W opcji pozostawiono otwieraną tylną szybę, która ułatwia wyjmowanie lekkich przedmiotów z góry załadowanego do pełni bagażnika. Ten ma minimalnie większą pojemność (500-1510 l). Do tego łatwiej do niego wkładać przedmioty, dzięki szerszemu otworowi i mniejszej różnicy wysokości pomiędzy progiem a podłogą. BMW chwali się ponadto antypoślizgowymi szynami (metalowo-gumowe) „trzymającymi” ładunek na swoim miejscu (opcja).

Nowe BMW serii 3 Touring – pół na pół

Do napędu Touringa BMW przygotowało w sumie sześć silników, generujących od 150 do 374 KM. Wśród tych pierwszych, obok jednostek 2.0 R4 (320i, 330i), pojawi się silnik sześciocylindrowy z napędem na 4 koła (340i xDrive).

BMW to kolejny producent, który nie odwraca się od diesli. W gamie nowej „trójki”, w tym Touringa, znajdują się dwa motory dwulitrowe (318d, 320d) i trzylitrowy 330d. Wspomniany napęd obu osi jest seryjny dla najmocniejszych wersji napędowych, a dla pośrednich dostępny za dopłatą. Zdecydowana większość modeli, z wyjątkiem dwóch diesli, jest wyposażona w automatyczną, ośmiostopniową skrzynię biegów Steptronic.

Latem 2020 roku seria 3 Touring po raz pierwszy stane się dostępna z napędem hybrydowym typu plug-in.

Nowe BMW serii 3 Touring – nie zapomniano o radości z jazdy i bajerach

Ulepszony układ jezdny, obniżony środek ciężkości, równomierne rozłożenie mas pomiędzy osiami oraz sztywniejsze nadwozie mają sprawić, że nowe kombi będzie jeszcze lepsze w prowadzeniu. Touring, tak jak sedan, będzie oferowany z niższym o 10 mm zawieszeniem M Sport (również mocniejsze hamulce i sportowy dyferencjał) oraz adaptacyjnymi amortyzatorami.

Dostępne wyposażenie i kokpit Torugina niczym nie różnią się od wersji czterodrzwiowej serii 3. Mamy więc sterowanie gestami, obsługę głosową „Hej BMW”, duży ekran, cyfrowe zegary i olbrzymią liczbę systemów spomagających kierowcę.

Nowe BMW serii 3 Touring – kiedy w salonach?

Nowe BMW serii 3 Touring pokaże się szerszej publiczności we wrześniu podczas targów we Frankfurcie nad Menem, po czym szybko trafi do sprzedaży (start zaplanowano na 28 września). Na europejskie rynki auta będą trafiać z fabryki w Monachium. Ceny nie są jeszcze znane. Dla orientacji, podstawowy sedan 320i kosztuje od 156 200 zł, kombi będzie od niego o kilka tys. droższe.