Choć nie będzie to wprawdzie ostateczna wersja, jaka trafi do sprzedaży, to jednak już widać, iż nowe Mondeo ma pełne predyspozycje, by stać się liderem segmentu aut klasy średniej wyższej.

Linia nadwozia nowej generacji Mondeo nawiązuje do konwencji stylistycznej "kinetic design", która po raz pierwszy została zaprezentowana przed rokiem w prototypie iosis, a jej pewne elementy można było już znaleźć w tegorocznych nowościach Forda - S-Max i Galaxy.

Bardzo wyrazisty jest przód auta, który tworzą trzy płaszczyzny - "ścięte" rogi, głębokie wcięcie pomiędzy płaszczyzną maski a błotnikami, duży otwór wlotu powietrza, trapezoidalna krata chłodnicy, duże reflektory oraz nisko umieszczone światła przeciwmgielne. Wyraźnie zarysowane, wręcz muskularne, są także linie boczne, z unoszącą się ku górze dolną linią okien. Z kolei z tyłu auta uwagę zwracają oryginalne klosze świateł.

Wewnątrz dominują wysokiej jakości materiały oraz elegancko wykończone detale, a kabina pasażerska należy do największych w tej klasie aut. Zarówno kierowca, jak i przedni oraz tylni pasażerowie mają dużo miejsca na nogi, ramiona i głowę. Przedłużona konsola środkowa pozwoliła na wyższe, a przez to wygodniejsze w użyciu, umieszczenie dźwigni zmiany biegów.  Ważną rolę wewnątrz pojazdu odgrywa interfejs HMI (Human Machine Interface) nowej generacji, ułatwiający sterowanie głównymi funkcjami auta. Nowością jest możliwość otrzymania dużego, kolorowego wyświetlacza ciekłokrystalicznego (LCD), umieszczonego między analogowymi zegarami wskaźników na wprost kierowcy.

Z pewnością w nowym Mondeo znajdzie się wiele rozwiązań obecnych już w Fordzie S-Max oraz Galaxy, choć nie zabraknie też zupełnie nowatorskich systemów. Wśród jednostek napędowych napewno będzie można znaleźć dwulitrowy silnik wysokoprężny Duratorq TDCi oraz bardzo dynamiczny benzynowy Duratec 2,5 litra, a także bardziej ekonomiczne 1,8 TDCi i benzynowy 1,6.

Mimo iż w Paryżu pojawi się jedynie Mondeo w wersji kombi, to w chwili oficjalnej premiery nowej generacji Forda Mondeo pojawią się jednocześnie wszystkie planowane wersje nadwoziowe.