Hyundai Sonata zdecydowanie odcina się od swoich poprzedników. Został zaprojektowany według nowego języka designu „Sensuous Sportiness”. Auto ma dynamiczną linię (nadwozie typu sedan jest utrzymane w atrakcyjnym stylu coupe) oraz kilka interesujących detali (m.in. przednie i tylne światła). Można sądzić, że poziom wykonania również poszedł znacznie do góry (jak cała marka) – wnętrze auta na zdjęciach wygląda bardzo dobrze.

„Hyundai Sonata, jako jeden z najdłużej produkowanych i odnoszących największe sukcesy modeli na globalnym rynku, ma szczególne znaczenie dla naszej firmy. Zbudowana na nowej platformie Sonata została wyposażona w zaawansowaną technologię oraz szereg najnowocześniejszych systemów z zakresu bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy. Jesteśmy przekonani, że nasi Klienci będą mile zaskoczeni nowoczesnością i pięknem ósmej generacji tego model” - powiedział Albert Biermann, Prezes i Szef Działu Badań i Rozwoju Hyundai Motor Group

W Europie nowa Sonata mogłaby z powodzeniem rywalizować np. z Volkswagenem Arteonem, ale na ten rynek, w tym do Polski, nie trafi. Szkoda... Hyundai Sonata został wycofany ze sprzedaży w Europie w 2009 roku, kiedy zadebiutowała szósta generacja tego modelu. Na ten moment producent z Korei nie zamierza zmieniać podjętej decyzji.

Hyundai poinformował, że nowa Sonata będzie oferowana na rynku azjatyckim i północnoamerykańskim. Do wyboru będą dwa silniki benzynowe: nowy 2.5 GDI z rodziny Smartstream o mocy 194 KM i turbodoładowany 1.6 T-GDI, generujący 182 KM. Ośmiobiegowy „automat” w serii.