W 2004 roku na naszym rynku planuje się sprzedaż około 1000 modeli Lancer w wersji sedan i kombi. Mitsubishi Lancer w wersji sedan dostępny jest w cenie od 61.990 zł.

Ważne elementy konstrukcyjne nowego Mitsubishi Lancera, takie, jak zawieszenie, silnik i wygląd tablicy rozdzielczej bezpośrednio nawiązują do flagowego sportowego pojazdu tej firmy - Mitsubishi Lancera Evolution ósmej generacji.

Wprowadzenie Mitsubishi Lancera na rynek europejski stanowi kontynuację strategii rozwoju firmy na Starym Kontynencie. Lancer i Lancer Evolution VIII to kolejne nowe modele po wprowadzonych w 2002 i 2003 roku Outlanderze, Pajero i zmodernizowanym Space Starze. Ogłoszony właśnie Plan Rozwoju firmy  przewiduje debiut na europejskim rynku 10 zupełnie nowych modeli do 2007 roku.

Lancer to pierwszy model Mitsubishi, którego stylistyka wyraźnie podkreśla charakterystyczne cechy marki: sportowe tradycje, japoński rodowód i inżynierską precyzję. Podkreślono wspólne elementy, które stanowią obecnie znaki rozpoznawcze aut tej marki: podzielona atrapa chłodnicy, dwupłaszczyznowa środkowa część przedniego pasa nosząca wyraźne logo z trzema diamentami.

Wygląd tablicy rozdzielczej, niskie zawieszenie, 16-calowe koła czy kierownica MOMO w wydaniu Sport z silnikiem 2.0 135 KM nasuwa wyraźne skojarzenia z Lancerem Evolution VIII. Cechy te widać także wyraźnie w dynamicznie wyglądającym  kombi.

Podobnie jak we wszystkich modelach Mitsubishi nowej generacji, projektanci MMC zdecydowali się na dynamiczną i harmonijną stylistykę wnętrza w Lancerach. Przykładem jest silne przeszklenie kabiny i przejrzysta deska rozdzielcza. Dobór tkanin, dopasowanie elementów, elegancja wzorów (czarne drewno dla wersji Comfort i ciemne srebro dla wersji Sport) oraz schematy kolorystyczne (antracyt), wszystko to świadczy o sportowej elegancji, którymi cechują się nowe modele Mitsubishi Motors.

Mitsubishi Lancer jest dostępny w wersji sedan oraz kombi. Największy w Europie segment C obejmuje 4 mln sztuk, z czego 4-drzwiowe sedany stanowią 11% rynku, a 5-drzwiowe kombi 18% rynku. Tylko te dwa podsegmenty to łącznie 1,2 mln samochodów.

Lancer sedan jest wyposażony w wyjątkowo dynamiczne silniki: 98-konny SOHC 1.6 o maksymalnym momencie obrotowym wyższym niż w samochodach konkurencyjnych o podobnej pojemności i DOHC 2.0 o mocy 135 KM, o bardzo dobrych osiągach, znacznie korzystniejszych od konkurencji, przyspieszenie (0-100 km/h) 9,6 s.

Nowy Mitsubishi Lancer zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa dzięki wyjątkowemu układowi hamulcowemu z 15-calowymi wentylowanymi tarczami z przodu, 14-calowymi tarczami z tyłu. Standardem we wszystkich modelach jest system ABS wraz EBD (elektroniczny rozdział siły hamowania). Właściciele Lancerów będą się cieszyć także wysokim poziomem bezpieczeństwa biernego dzięki montowanym standardowo we wszystkich modelach przednim poduszkom powietrznym dla kierowcy i pasażera, przednim pasom bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia, tylnym 3-punktowym pasom, systemowi mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX na tylnej kanapie, systemowi zabezpieczenia przed uwięzieniem w elektrycznie sterowanych oknach (z przodu i z tyłu) oraz wzmocnieniom bocznym w przednich i tylnych drzwiach. Ponadto w wersjach Comfort+ i Sport montowane są boczne poduszki powietrzne i kurtyny powietrzne.

Mitsubishi Lancer oferuje swoim klientom bogate wyposażenie nawet w wersji podstawowej. Wszystkie Lancery są wyposażone w manualnie sterowaną klimatyzację, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby z funkcją zabezpieczenia przed zakleszczeniem w drzwiach przednich i tylnych, regulację wysokości kierownicy, 15- lub 16-calowe koła, elektryczne sterowanie lusterek, wycieraczki o regulowanej częstotliwości pracy, przyciemniane szyby, asferyczne lusterko zewnętrzne po stronie kierowcy, osłony przeciwbłotne, zdalne otwieranie bagażnika i wlewu paliwa, awaryjny system otwierania drzwi, oświetlenie przestrzeni bagażowej.

Zobacz ceny Mitsubishi Lancera w wersji sedan