• Nowy Morgan rozpędza się do 100 km/h w 4,8 s
  • Auto waży nieco ponad 1000 kg

Nowa konstrukcja zastępuje Morgana Plus 4, który od 1950 roku był flagowym modelem brytyjskiej firmy. Już sam zabieg polegający na jedynie zmianie pisowni nazwy (cyfra 4 została zastąpiona zapisem słownym – Four) pokazuje, że mimo zupełnie nowej techniki, auta są do siebie bardzo podobne i nadal głównym zadaniem nowego modelu jest dostarczanie kierowcy jak największej radości z jazdy.

Samochód został zbudowany na aluminiowej ramie przestrzennej modelu Plus Six, odziedziczył więc po nim rozstaw osi. W stosunku do klasycznej stalowej ramy poprzednika przestrzenna konstrukcja aluminiowa jest nie tylko lżejsza, ale też nie można jej porównywać pod względem sztywności – to zupełnie dwa różne światy. Do napędu auta posłużył czterocylindrowy doładowany silnik BMW Twin Power o pojemności 2 litrów i mocy 255 KM. Pozwala on na rozpędzenie Morgana Plus Four od 0 do 100 km/h w czasie 4,8 s, a prędkość maksymalna to prawie 240 km/h. Samochód będzie dostępny z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-stopniowym automatem. Auto w najlżejszej wersji waży 1009 kg.

Morgan Plus Four - nowoczesność plus tradycja

Konstruktorzy Morgana chwalą się, że w aucie będzie można mieć niespotykane dotąd w nim elementy wyposażenia jak centralny zamek czy ABS. Oprócz tego przednie i tylne światła mają być wykonane w technice LED. We wnętrzu Morgana Plus Four nadal będzie panował klimat znany z poprzednika – zadbają o to obite delikatną skórą siedzenia, drewno jesionowe użyte do wykończenia kokpitu i szczotkowane aluminium.

W Wielkiej Brytanii auto można już zamawiać. Cena: od 62 995 funtów (ok. 310 tys. zł).