- Nowy Morgan rozpędza się do 100 km/h w 4,8 s
- Auto waży nieco ponad 1000 kg
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Nowa konstrukcja zastępuje Morgana Plus 4, który od 1950 roku był flagowym modelem brytyjskiej firmy. Już sam zabieg polegający na jedynie zmianie pisowni nazwy (cyfra 4 została zastąpiona zapisem słownym – Four) pokazuje, że mimo zupełnie nowej techniki, auta są do siebie bardzo podobne i nadal głównym zadaniem nowego modelu jest dostarczanie kierowcy jak największej radości z jazdy.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoSamochód został zbudowany na aluminiowej ramie przestrzennej modelu Plus Six, odziedziczył więc po nim rozstaw osi. W stosunku do klasycznej stalowej ramy poprzednika przestrzenna konstrukcja aluminiowa jest nie tylko lżejsza, ale też nie można jej porównywać pod względem sztywności – to zupełnie dwa różne światy. Do napędu auta posłużył czterocylindrowy doładowany silnik BMW Twin Power o pojemności 2 litrów i mocy 255 KM. Pozwala on na rozpędzenie Morgana Plus Four od 0 do 100 km/h w czasie 4,8 s, a prędkość maksymalna to prawie 240 km/h. Samochód będzie dostępny z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-stopniowym automatem. Auto w najlżejszej wersji waży 1009 kg.
Morgan Plus Four - nowoczesność plus tradycja
Konstruktorzy Morgana chwalą się, że w aucie będzie można mieć niespotykane dotąd w nim elementy wyposażenia jak centralny zamek czy ABS. Oprócz tego przednie i tylne światła mają być wykonane w technice LED. We wnętrzu Morgana Plus Four nadal będzie panował klimat znany z poprzednika – zadbają o to obite delikatną skórą siedzenia, drewno jesionowe użyte do wykończenia kokpitu i szczotkowane aluminium.
W Wielkiej Brytanii auto można już zamawiać. Cena: od 62 995 funtów (ok. 310 tys. zł).