Za design "Nowego Poloneza 2015" odpowiedzialny jest mieszkający we Włoszech Paweł Zarecki, ale za projektem kryją się też Damian Śliwa oraz Przemysław Troć. Dlaczego wybór padł właśnie na Poloneza? Twórcy zgodnie potwierdzają, że Polacy potrzebują prawdziwego polskiego samochodu, zwłaszcza że inne kraje mają się już czym pochwalić. Poza tym nikt wcześniej nie zdecydował się na odrodzenie kultowego Borewicza.

Na targach Motor Show w Krakowie po raz pierwszy zaprezentowano model w skali 1:20. Pojazd powstał metodą druku 3D dzięki współpracy z firmą Modify3D z Warszawy. Kiedy powstanie pełnowymiarowe auto? Na razie trwa zbieranie funduszy na wykonanie prototypu w skali 1:1. Nie będzie to już jednak auto drukowane. Twórcy zapowiadają sprawny prototyp, którym będzie można "pokręcić kierownicą, a nawet się przejechać".

Drukowanie takiego auta 3D po pierwsze trwałoby ok. kilku miesięcy, a po drugie jego koszt oscyluje w granicach kilkudziesięciu tysięcy zł. Na kwotę składa się cena wydrukowania poszczególnych elementów, szlifowanie, sklejanie oraz lakierowanie auta. Nowym Polonezem zainteresowało się wiele firm, w tym także AMZ Kutno, ale ekipa odpowiedzialna za samochód wciąż czeka na szczegółowe rozmowy z firmą w sprawie konstrukcji pojazdu. Chęć współpracy przy kreacji modelu w realnych wymiarach zaoferowała także Akademia Sztuk Pięknych.

Nowy Polonez autem dla Kowalskiego

Samochód, na który stać przeciętnego Kowalskiego – to cel, który bezskutecznie stara się osiągnąć wielu producentów motoryzacji. Nowy Polonez nie dość, że ma być czysto polski to także wyjątkowo tani. Wprawdzie do podania oficjalnej ceny jeszcze daleko, w końcu najpierw musi powstać prototyp, ale już mówi się, że będzie to niezwykle budżetowy model.

Po pierwszych renderach można spodziewać się raczej segmentu Premium. Samochód przyciąga uwagę smukłą sylwetką i groźnym spojrzeniem przednich reflektorów, ale w tym atrakcyjnym opakowaniu będzie kryło się dosyć ubogie wyposażenie. Samochód będzie pozbawiony zbędnych funkcji i gadżetów. Podzespoły, z których powstanie Nowy Polonez, będą pochodziły wyłącznie od polskich przedsiębiorców, zero wkładu obcego.

W sieci pojawiły się pogłoski, że wygląd Nowego Poloneza był wzorowany na prototypie Volkswagena: Sport Coupe Concept GTE prezentującego wizję większego brata dla Passata, ale dementujemy te informacje – sprawdźcie daty, "Poldek" był pierwszy!

Nowy Polonez to środek transportu dla polskiej rodziny składającej się z 5 osób. Źródłem napędu będzie 4-cylindrowa jednostka o pojemności 1,8 litra, generująca 150 KM mocy oraz 180 Nm momentu obrotowego. Bak pomieści 60 litrów paliwa.

Czekamy z niecierpliwością na prototyp 1:1. Postępy w projekcie Nowy Polonez 2015 można śledzić na fanpage’u: www.facebook.com/polonez2015.