- Nowy Range Rover Sport zachował charakterystyczną bryłę, choć zmian stylistycznych jest sporo
- Auto otrzymało wnętrze, które ma bardziej kojarzyć się ze sportem niż jego w jego większym bracie
- W ofercie dostępne są hybrydy plug-in, silniki diesla i benzynowe, w tym mocarne V8
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Zmiany w stylistyce Range Rovera Sport można określić bardziej jako ewolucja niż rewolucja. Bryła nadwozia tego auta pozostała charakterystyczna dla języka stylistycznego marki, a także z pozoru podobna do wcześniejszego modelu. Nie da się jednak pomylić trzeciej generacji z drugą. Auto nabrało minimalistycznego wyglądu z wąskimi lampami i płaskimi powierzchniami zarówno poszycia, jak również szyb. Sport podobnie, jak większy brat i Velar otrzymał również chowane klamki. To także sposób na wygładzenie auta. Ponadto linia okien została poprowadzona tak, by optycznie wydawało się, że samochód jest niższy, niż jest w rzeczywistości.
Spoglądając jednak na tył auta, można być pewnym, że mamy do czynienia ze Sportem. W przeciwieństwie do topowego modelu Range Rovera tutaj światła są poziome, podobnie jak w Velarze, a pomiędzy nimi pociągnięta jest czarna blenda, na której umieszczono nazwę producenta. Z kolei wnęka na tablicę rejestracyjną została przesunięta na tylny zderzak. To także miało na celu wygładzić całą sylwetkę.
Ponadto samochód ma muskularne nadkola, w których mogą się kryć nawet 23-calowe felgi. Range Rover Sport może mieć dodatkowe czarne wstawki i czarny dach. Wszystkie te zabiegi stylistyczne mają na celu poszerzyć i sprawić, że sylwetka będzie wyglądała na bardziej sportową.
Nowy Range Rover Sport — wnętrze sportowo-luskusowe
Wnętrze Range Rovera Sporta także różni się od eleganckiego dużego Range’a i jest ono bardziej skierowane w stronę sportu. W centrum deski rozdzielczej umieszczony został 13,1-calowy ekran wyposażony w haptykę. Sam tunel środkowy jest poprowadzony wysoko i bogaty w czarne powierzchnie wykończone kolorem piano black. Brytyjczycy cały czas utrzymali sterowanie klimatyzacją za pomocą fizycznych pokręteł.
Producent zwraca uwagę na nowy sztuczny materiał Ultrafabric, który ma być alternatywą dla prawdziwej skóry. Ma być wytrzymały, miły w dotyku i dla oka. Fani naturalnego tworzywa mogą być jednak spokojni — skóra także będzie dostępna, tak samo, jak klasyczna tkanina.
W porównaniu z drugą generacją wnętrze nieco urosło, teraz wielkość bagażnika, to 835 l (więcej o 54 l), a po położeniu oparć tylnej kanapy powiększa się do 1860 l (więcej o 170 l). Ponadto inżynierom udało się wygospodarować o 31 mm więcej miejsca na nogi i o 20 mm więcej miejsca na kolana dla pasażerów z tyłu.
Dalszy ciąg tekstu pod materiałem wideo:
Oczywiście to Range Rover, dlatego nie zapomniano o wygodzie i luksusie. Zadbano o odpowiednie wyciszenie wnętrza poprzez m.in. podwójne szyby i specjalne uszczelki, ale poza fizycznym wygłuszeniem kabiny zastosowano tu także system aktywnej redukcji hałasu znajdujący się w dwóch zagłówkach z przodu i dwóch z tyłu. Z kolei o świetny dźwięk muzyki dbać może system audio Meridian z 29 głośnikami, których moc wynosi w sumie 1430 W.
Nowego Sporta wyposażono też w asystenta głosowego Alexa, którym możemy sterować funkcjami inteligentnego domu i już jadąc do domu, na przykład włączyć klimatyzację lub włączyć światło w swoim domu.
Nowy Range Rover Sport — hybryda plug-in, diesel, a może benzynowe V8?
Range Rover Sport idzie z duchem czasu, dlatego pod jego maską mogą znaleźć się dwie hybrydy plug-in o mocach 440 KM lub 510 KM, a zasięg na samym prądzie teoretycznie ma wynosić do 113 km, choć sam producent twierdzi, że rzeczywisty zasięg to będzie około 80 km w każdych warunkach.
Fani klasycznej motoryzacji także nie powinni być zawiedzeni. W ofercie jest również 4,4-litrowe V8 o mocy 530 KM i momencie obrotowym wynoszącym 750 Nm. Poza tym są jeszcze dwa silniki benzynowe generujące 360 i 400 KM. Wbrew obecnym trendom w ofercie są także silniki diesla R6 wyposażone w miękką hybrydę. Do wyboru są moce 250, 300 lub 350 KM.
Nie ma za to wyboru co do skrzyni biegów. Każdy samochód jest oferowany jedynie z 8-biegowym automatem ZF i z napędem na wszystkie koła.
Nowy Range Rover Sport — zawieszenie zadba o idealną trakcję
O stabilność samochodu dba za to zawieszenie Dynamic Air Suspension, które ma zapewnić perfekcyjne właściwości jezdne w zależności od warunków. Dbają o to zawory, które błyskawicznie potrafią utwardzić lub zmiękczyć zawieszenie. Dodatkowo zastosowano aktywne stabilizatory mogące wygenerować moment obrotowy do 1400 Nm, dzięki czemu szybko są w stanie stabilizować całe auto.
Ponieważ jest to duży samochód, zadbano o jego zwrotność poprzez zastosowanie w tylnej osi kół skrętnych. Dzięki temu promień skrętu wynosi jedynie 10,95 metra.
Ciekawostką jest to, że samochód może zaparkować sam, bez obecności kierowcy. Wystarczy na ekranie smartfona wybrać odpowiednie miejsce parkingowe, gdzie auto się zmieści.
Nowy Range Rover Sport - oferta
Produkcja auta ruszy za kilka tygodni, a samochody mają trafiać do klientów jeszcze w tym roku. Ceny samochodu w Polsce zaczynają się od 482 200 zł za najsłabszego diesla. Najtańsza hybryda plug-in kosztuje 519 400 zł, z kolei za odmianę benzynową trzeba zapłacić 590 300 zł (400 KM).