W 1993 roku, po raz pierwszy w historii KIA Motors zaprezentowany został średniej wielkości SUV o nazwie Sportage. Po 10 latach produkcji, sprzedaż przekroczyła 550.000 sztuk, plasując Sportage w czołówce najchętniej kupowanych pojazdów tego typu na świecie.

W 2004 roku, podczas salonu samochodowego w Paryżu KIA zaprezentowała najnowszą wersję Sportage'a. Z założenia nowy Sportage jest pojazdem rekreacyjnym, oferującym jak najlepszy komfort podróżowania po drogach asfaltowych, a jednocześnie, dzięki napędowi na cztery koła i wysokiemu prześwitowi oferuje niezłe możliwości jazdy w terenie.

Nowoczesne, obszerne nadwozie oferuje wiele rozwiązań konstrukcyjnych i stylistycznych oferowanych w znacznie droższych pojazdach. Szyba w tylnej klapie może być otwierana niezależnie zarówno z wnętrza, jak i z zewnątrz pojazdu. Dwie, chromowane końcówki rur wydechowych (dla silników 2.7 i 2.0 CRDi.) dodają sportowego charakteru, a szerokie nakładki po bokach podkreślają terenowe możliwości pojazdu.

Sportage produkowany jest z trzema rodzajami silników: 2 silniki benzynowe o pojemnościach 2,0 (142 KM) i 2,7 (175 KM) oraz 2-litrowa jednostka wysokoprężna z systemem wtrysku common rail o mocy 112 KM. W Polsce auto to dostępne będzie z silnikiem benzynowym 2.0 (cena od 87.900 zł) i wysokoprężnym (cena od 97.900 zł).

Napęd przenoszony jest na koła przednie, a w przypadku utraty przyczepności dołączany jest napęd osi tylnej za pomocą 5-stopniowej skrzyni mechanicznej, lub 4-stopniowej przekładni automatycznej z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów.

Nowy Sportage oferuje najnowsze rozwiązania konstrukcyjne w dziedzinie bezpieczeństwa. Wyposażenie obejmuje m.in. takie elementy jak komputer pokładowy, elektro-chromatyczne lusterko wsteczne, czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, ABS, ESP oraz układ kontroli trakcji TCS. Dzięki nowoczesnemu układowi hamulcowemu droga hamowania ze 100km/h wynosi zaledwie 40,5 m, a po rozgrzaniu wydłuża się jedynie o 60 cm.