Jeździliśmy Volkswagenem Scirocco po face liftingu. Poniżej przedstawiamy wyniki naszego testu i opinie.
Volkswagen Scirocco: silnik i spalanie
Silniki z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem należą do najnowszej generacji czterocylindrowych silników Volkswagena i wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6. Są też do 19 procent oszczędniejsze. Prawie wszystkie Scirocco są teraz seryjnie wyposażone w system Start-Stop z odzyskiwaniem energii.
Mimo zredukowanego zużycia paliwa, wszystkie silniki mają większą moc. Na przykład nowy Volkswagen Scirocco 2.0 TDI (150 KM) jako najoszczędniejszy diesel zużywa tylko 4,2 l/100 km, czyli o 0,6 litra mniej, niż jego o 10 KM słabszy poprzednik.
Wnętrze i wygląd zewnętrzny Volkswagena Scirocco
Do charakterystycznych cech zewnętrznych Scirocco należy między innymi nowa stylistyka przodu i tyłu nadwozia, z nowymi reflektorami H7 lub opcjonalnymi reflektorami ksenonowymi, obejmującymi diodowe światła dzienne i tylne. Tylny znaczek VW służy teraz jako uchwyt pokrywy bagażnika.
We wnętrzu, wyposażonym seryjnie w sportowe fotele i sportową kierownicę obszytą skórą, nowe Scirocco różni się od poprzednika między innymi kolorami i tapicerką. Nowe rozwiązania techniczne to przystosowany specjalnie do Volkswagena Scirocco system nagłaśniający Dynaudio Excite, asystent parkowania Park Assist i seryjne dodatkowe wskaźniki (ciśnienie doładowania, stoper, temperatura oleju), nawiązujące do pierwszej generacji Scirocco.
Volkswagen Scirocco: moc i wyposażenie
Najmocniejsza wersja tej serii modeli, Scirocco R, dysponuje mocą 280 KM, czyli o 15 KM większą, niż poprzednik. Przyspieszenie do 100 km/h z dwusprzęgłową przekładnią DSG zajmuje mu tylko 5,5 sekundy – o 0,3 sekundy mniej, niż w poprzedniej wersji.
Volkswagen Scirocco R posiada tradycyjnie charakterystyczne elementy wyposażenia. Od pozostałych wersji różni go przód i tył nadwozia z elementami nawiązującymi do sportów motorowych oraz nowe, 18-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich Cadiz (opcjonalnie 19-calowe). Trzy duże, czarne wloty powietrza z przodu, poszerzone progi w stylu "R", chromowane końcówki układu wydechowego oraz duży spojler dachowy to kolejne zewnętrzne cechy Scirocco R. Wnętrze charakteryzuje się m.in. tapicerką Race z logo "R", aplikacjami dekoracyjnymi Carbon Race, aplikacjami z połyskiem Piano Black (m.in. panel radia, elementy multifunkcyjnej kierownicy sportowej obszytej skórą) i pedałami ze stali nierdzewnej. Scirocco R jest dostępne od 137 690 zł.
Polska oferta Volkswagena Scirocco
W polskiej ofercie znalazły się dwie promocyjne wersje tego modelu Volkswagena: Scirocco Perfectline oraz Scirocco Perfectline R-Style. Obie charakteryzują się bogatszym wyposażeniem w stosunku do standardowej oferty oraz atrakcyjną ceną. Wersja Perfectline dostępna jest z silnikiem 1.4 TSI o mocy 122 KM za cenę 82 690 zł. Wersja Perfectline R-Style oferowana jest z trzema jednostkami: 2.0 TSI o mocy 180 KM (104 790 zł), 2.0 TSI 220 KM (124 290 zł) oraz 2.0 TDI 184 KM (130 290 zł). Model ten seryjnie wyposażony jest m.in. w: klimatyzację, nawigację RNS 315, reflektory bi-ksenonowe ze światłami LED do jazdy w dzień, czujniki parkowania, autoalarm, kierownicę multifunkcyjną, czujnik deszczu oraz pakiet R-line z obręczami Salvador 18".