Volkswagen T6 będzie dostępny od razu w trzech odmianach – Transporter, Multivan, Caravelle i California. Z kolei wyłącznie w Polsce oferowana będzie wersja New Edition z bogatszym wyposażeniem seryjnym niż w poprzedniku.

Wśród nadwozi nowego Volkswagena T6 znajdziemy m.in. wersję użytkową z podwoziem w zabudowie skrzyniowej - z kabiną pojedynczą lub podwójną, furgon lub kombi, a także jako przestronne osobowe auta do użytku służbowego oraz prywatnego (Multivan i Caravelle) oraz jako samochód rekreacyjny (California).

Modele użytkowe dostępne są z krótszym (3000 mm) lub dłuższym (3400 mm) rozstawem osi i w jednej z trzech dostępnych wysokości nadwozia. Razem z bogatą ofertą silników o mocy od 84 KM do 204 KM, współpracujących z 5- lub 6-biegowymi przekładniami mechanicznymi lub z 7-stopniową skrzynią biegów DSG, do wyboru jest ponad 500 konfiguracji modelu T6.

Silniki

W ofercie znajduje się łącznie sześć silników – cztery nowe TDI i dwa TSI. Zależnie od mocy współpracują z 5- lub z 6-biegowymi przekładniami mechanicznymi albo z 7-biegową DSG. Ponadto, wiele wersji Modelu T – niezależnie od rodzaju skrzyni biegów – można wyposażyć w napęd na cztery koła 4MOTION.

Na rynkach, na których obowiązuje norma Euro 6, Transporter będzie oferowany z zupełnie nowymi silnikami TDI. Montowany poprzecznie do osi pojazdu silnik TDI (1968 cm3) jest dostępny w wersjach o mocy 84 KM, 102 KM, 150 KM oraz 204 KM. Czterocylindrowa, benzynowa jednostka napędowa także ma pojemność 2,0 l i osiąga moc 150 KM bądź 204 KM. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny od 1500 obr./min. i ma wartość 280 lub 350 Nm. Tak jak silniki TDI, również TSI są wyposażane w system start-stop.

Komfort i bezpieczeństwo

W nowym Volkswagenie T6 znajdzie się wiele systemów bezpieczeństwa i wspomagających kierowcę. Opcjonalny w Transporterze i seryjny w Multivanie Business jest system Front Assist kontrolujący sytuację przed samochodem, który ostrzega kierowcę o zagrożeniu i przyhamowuje auto.

Dostępny jest także system ACC, będący aktywnym tempomatem z kontrolą odległości od poprzedzającego samochodu. Natomiast w mieście przydatna będzie funkcja City wspomnianych wcześniej systemów. Jest to układ awaryjnego hamowania, który działa przy niedużych prędkościach i pozwala uniknąć lub zmniejszyć skutki najechania na inny samochód.

Nadwozie

Powierzchnia ładunkowa Transportera furgona w wersji podstawowej wynosi 4,3 m2, a jego pojemność sięga 5,8 m3. W odmianie z dachem wyższym o 27,6 cm zwiększa się ona do 6,7 m3. Furgona można też zamówić z rozstawem osi zwiększonym o 40 cm – auto ma wtedy długość 5,29 m, a powierzchnia przedziału ładunkowego wynosi 5,0 m2. W wersji z dachem na standardowej wysokości daje to pojemność ładunkową 6,7 m3, a w furgonie z dachem podwyższonym – 7,8 m3. Istnieje także wersja auta z dachem podniesionym jeszcze wyżej – taki Transporter jest dostępny wyłącznie z większym rozstawem osi i ma przedział ładunkowy o pojemności 9,3 m3.

Tak jak furgona, również kombi można zamówić w różnych wersjach nadwoziowych. W pełni przeszklone auto, niezależnie od rodzaju wyposażenia, można wybrać w wersjach z różną liczbą foteli, aż do 9 włącznie. Zależnie od rozstawu osi maksymalną liczbę foteli można, stosownie do życzenia klienta, umieścić w trzech lub w czterech rzędach.

Doka Plus to specjalna wersja Transportera kombi. Jest to model pośredni między wersją użytkową, a komfortowym pojazdem osobowym dla sześciu podróżnych. Obok licznych odmian kombi i furgona dostępne są też wersje z otwartą skrzynią oraz podwozia z kabiną. W zależności od rozstawu osi auta, kabina może być pojedyncza lub podwójna.

W Multivanie, zależnie od wersji wyposażenia, w drugim rzędzie mogą się znajdować jeden lub dwa obrotowe fotele. Są one umocowane do podłogi na szynach, po których (dzięki rolkom) da się je lekko przesuwać. Fotele i kanapę można wymontować z auta, by powiększyć przedział ładunkowy. Kanapa z funkcją umożliwiającą przyjęcie pozycji leżącej, także spoczywa na rolkach poruszających się po szynach; można ją zakotwiczyć w dowolnym miejscu we wnętrzu auta.

Liczbę foteli we wnętrzu Caravelle również można dostosować do chwilowych potrzeb transportowych. Wszystkie siedzenia da się wymontować z auta bez używania narzędzi. Zależnie od tego, jaki rozstaw osi ma dany model, na pokładzie może być do czterech rzędów siedzeń. W każdym z trzech tylnych rzędów może znajdować się trzymiejscowa składana kanapa. Poza tym, zarówno oparcie kanapy, jak i oparcia pojedynczych foteli składają się na płasko z siedziskiem. To samo dotyczy oparcia opcjonalnej kanapy pasażera siedzącego obok kierowcy.

Ceny

Ceny Transportera T6 w wersji z pojedynczą, 3-osobową kabiną i z podwoziem do zabudowy zaczynają się od 74 750 zł netto za model napędzany dwulitrowym silnikiem TDI o mocy 84 KM. Auto z podwoziem do zabudowy, podwójną, 3+3-osobową kabiną, 180-konnym silnikiem BiTDI i z napędem na cztery koła 4Motion kosztuje 115 350 zł netto. Za 2-osobowy furgon trzeba zapłacić od 81 150 zł netto (z 84-konną jednostką napędową TDI pod maską) do 124 700 zł netto za model z napędem 4Motion i 204-konnym silnikiem TSI współpracującym z 7-biegową przekładnią DSG.

Ceny osobowej odmiany – Caravelle – w podstawowej wersji Trendline, z układem miejsc 2+3+3, napędzanej silnikiem 2.0 TDI o mocy 84 KM zaczynają się od 102 100 zł netto. Topowa wersja tego auta z 204-konną jednostką napędową 2.0 BiTDI pod maską, z napędem na cztery koła 4Motion i z 7-stopniową skrzynią biegów z dwoma sprzęgłami kosztuje 151 200 zł netto.

5-osobowy Multivan w wersji Trendline napędzany dwulitrowym silnikiem TDI o mocy 84 KM został wyceniony na 101 850 zł netto. Za bardzo bogato wyposażoną wersję tego auta – 7-osobową Highline z 204-konnym silnikiem 2.0 BiTDI, napędem na cztery koła 4Motion i 7-stopniową przekładnią DSG – trzeba zapłacić 211 200zł netto.

Ceny 4-osobowej Californii w wersji Beach z silnikiem 2.0 TDI o mocy 84 KM zaczynają się od 122 650 zł netto, a kończą na 224 000 zł netto za wersję Ocean napędzaną 204-konnym silnikiem 2.0 BiTDI, z napędem na cztery koła 4Motion i z 7-biegową przekładnią DSG.