Auto Świat Wiadomości Premiery Nowy Volkswagen T6 już w salonach – polskie ceny

Nowy Volkswagen T6 już w salonach – polskie ceny

Autor Michał Szymaczek
Michał Szymaczek

Volkswagen T6 to szósta już generacja cenionego na świecie samochodu dostawczego. Przez 13 lat sprzedano niemal dwa miliony egzemplarzy. Teraz na rynek wchodzi najnowsza odsłona legendy, która będzie kosztować od niespełna 75 tys. zł netto.

Volkswagen T6
Zobacz galerię (18)
Volkswagen
Volkswagen T6

Volkswagen T6 będzie dostępny od razu w trzech odmianach – Transporter, Multivan, Caravelle i California. Z kolei wyłącznie w Polsce oferowana będzie wersja New Edition z bogatszym wyposażeniem seryjnym niż w poprzedniku.

Wśród nadwozi nowego Volkswagena T6 znajdziemy m.in. wersję użytkową z podwoziem w zabudowie skrzyniowej - z kabiną pojedynczą lub podwójną, furgon lub kombi, a także jako przestronne osobowe auta do użytku służbowego oraz prywatnego (Multivan i Caravelle) oraz jako samochód rekreacyjny (California).

Modele użytkowe dostępne są z krótszym (3000 mm) lub dłuższym (3400 mm) rozstawem osi i w jednej z trzech dostępnych wysokości nadwozia. Razem z bogatą ofertą silników o mocy od 84 KM do 204 KM, współpracujących z 5- lub 6-biegowymi przekładniami mechanicznymi lub z 7-stopniową skrzynią biegów DSG, do wyboru jest ponad 500 konfiguracji modelu T6.

Silniki

W ofercie znajduje się łącznie sześć silników – cztery nowe TDI i dwa TSI. Zależnie od mocy współpracują z 5- lub z 6-biegowymi przekładniami mechanicznymi albo z 7-biegową DSG. Ponadto, wiele wersji Modelu T – niezależnie od rodzaju skrzyni biegów – można wyposażyć w napęd na cztery koła 4MOTION.

Na rynkach, na których obowiązuje norma Euro 6, Transporter będzie oferowany z zupełnie nowymi silnikami TDI. Montowany poprzecznie do osi pojazdu silnik TDI (1968 cm3) jest dostępny w wersjach o mocy 84 KM, 102 KM, 150 KM oraz 204 KM. Czterocylindrowa, benzynowa jednostka napędowa także ma pojemność 2,0 l i osiąga moc 150 KM bądź 204 KM. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny od 1500 obr./min. i ma wartość 280 lub 350 Nm. Tak jak silniki TDI, również TSI są wyposażane w system start-stop.

Komfort i bezpieczeństwo

W nowym Volkswagenie T6 znajdzie się wiele systemów bezpieczeństwa i wspomagających kierowcę. Opcjonalny w Transporterze i seryjny w Multivanie Business jest system Front Assist kontrolujący sytuację przed samochodem, który ostrzega kierowcę o zagrożeniu i przyhamowuje auto.

Dostępny jest także system ACC, będący aktywnym tempomatem z kontrolą odległości od poprzedzającego samochodu. Natomiast w mieście przydatna będzie funkcja City wspomnianych wcześniej systemów. Jest to układ awaryjnego hamowania, który działa przy niedużych prędkościach i pozwala uniknąć lub zmniejszyć skutki najechania na inny samochód.

Nadwozie

Powierzchnia ładunkowa Transportera furgona w wersji podstawowej wynosi 4,3 m2, a jego pojemność sięga 5,8 m3. W odmianie z dachem wyższym o 27,6 cm zwiększa się ona do 6,7 m3. Furgona można też zamówić z rozstawem osi zwiększonym o 40 cm – auto ma wtedy długość 5,29 m, a powierzchnia przedziału ładunkowego wynosi 5,0 m2. W wersji z dachem na standardowej wysokości daje to pojemność ładunkową 6,7 m3, a w furgonie z dachem podwyższonym – 7,8 m3. Istnieje także wersja auta z dachem podniesionym jeszcze wyżej – taki Transporter jest dostępny wyłącznie z większym rozstawem osi i ma przedział ładunkowy o pojemności 9,3 m3.

Tak jak furgona, również kombi można zamówić w różnych wersjach nadwoziowych. W pełni przeszklone auto, niezależnie od rodzaju wyposażenia, można wybrać w wersjach z różną liczbą foteli, aż do 9 włącznie. Zależnie od rozstawu osi maksymalną liczbę foteli można, stosownie do życzenia klienta, umieścić w trzech lub w czterech rzędach.

Doka Plus to specjalna wersja Transportera kombi. Jest to model pośredni między wersją użytkową, a komfortowym pojazdem osobowym dla sześciu podróżnych. Obok licznych odmian kombi i furgona dostępne są też wersje z otwartą skrzynią oraz podwozia z kabiną. W zależności od rozstawu osi auta, kabina może być pojedyncza lub podwójna.

W Multivanie, zależnie od wersji wyposażenia, w drugim rzędzie mogą się znajdować jeden lub dwa obrotowe fotele. Są one umocowane do podłogi na szynach, po których (dzięki rolkom) da się je lekko przesuwać. Fotele i kanapę można wymontować z auta, by powiększyć przedział ładunkowy. Kanapa z funkcją umożliwiającą przyjęcie pozycji leżącej, także spoczywa na rolkach poruszających się po szynach; można ją zakotwiczyć w dowolnym miejscu we wnętrzu auta.

Liczbę foteli we wnętrzu Caravelle również można dostosować do chwilowych potrzeb transportowych. Wszystkie siedzenia da się wymontować z auta bez używania narzędzi. Zależnie od tego, jaki rozstaw osi ma dany model, na pokładzie może być do czterech rzędów siedzeń. W każdym z trzech tylnych rzędów może znajdować się trzymiejscowa składana kanapa. Poza tym, zarówno oparcie kanapy, jak i oparcia pojedynczych foteli składają się na płasko z siedziskiem. To samo dotyczy oparcia opcjonalnej kanapy pasażera siedzącego obok kierowcy.

Ceny

Ceny Transportera T6 w wersji z pojedynczą, 3-osobową kabiną i z podwoziem do zabudowy zaczynają się od 74 750 zł netto za model napędzany dwulitrowym silnikiem TDI o mocy 84 KM. Auto z podwoziem do zabudowy, podwójną, 3+3-osobową kabiną, 180-konnym silnikiem BiTDI i z napędem na cztery koła 4Motion kosztuje 115 350 zł netto. Za 2-osobowy furgon trzeba zapłacić od 81 150 zł netto (z 84-konną jednostką napędową TDI pod maską) do 124 700 zł netto za model z napędem 4Motion i 204-konnym silnikiem TSI współpracującym z 7-biegową przekładnią DSG.

Ceny osobowej odmiany – Caravelle – w podstawowej wersji Trendline, z układem miejsc 2+3+3, napędzanej silnikiem 2.0 TDI o mocy 84 KM zaczynają się od 102 100 zł netto. Topowa wersja tego auta z 204-konną jednostką napędową 2.0 BiTDI pod maską, z napędem na cztery koła 4Motion i z 7-stopniową skrzynią biegów z dwoma sprzęgłami kosztuje 151 200 zł netto.

5-osobowy Multivan w wersji Trendline napędzany dwulitrowym silnikiem TDI o mocy 84 KM został wyceniony na 101 850 zł netto. Za bardzo bogato wyposażoną wersję tego auta – 7-osobową Highline z 204-konnym silnikiem 2.0 BiTDI, napędem na cztery koła 4Motion i 7-stopniową przekładnią DSG – trzeba zapłacić 211 200zł netto.

Ceny 4-osobowej Californii w wersji Beach z silnikiem 2.0 TDI o mocy 84 KM zaczynają się od 122 650 zł netto, a kończą na 224 000 zł netto za wersję Ocean napędzaną 204-konnym silnikiem 2.0 BiTDI, z napędem na cztery koła 4Motion i z 7-biegową przekładnią DSG.

Autor Michał Szymaczek
Michał Szymaczek