Foto: opel / Opel
Opel Grandland X Hybrid4

Opel Grandland X jest samochodem adresowanym do wymagających klientów ceniących sobie najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, uniwersalny charakter i wyróżniające się w tym segmencie komfort jazdy i dynamikę. W gamie modelu znajdziemy benzynowe turbodoładowane silniki 1.2 (130 KM) i 1.6 (180 KM) oraz diesle 1.5 (130 KM) i 2.0 (177 KM). Do tego dochodzą cztery linie wyposażeniowe: Enjoy, Design Line, Elite i Ultimate wraz z bogatą listą opcji, które gwarantują dopasowanie auta do różnych gustów i spełnienie oczekiwań klientów. Dołączająca do gamy najnowsza wersja Hybrid4, która oficjalnie zadebiutowała podczas salonu samochodowego we Frankfurcie we wrześniu tego roku, to model absolutnie topowy, zarówno pod względem wyposażenia, jak i przede wszystkim osiągów. SUV bez kompromisów, na którym można polegać w każdej sytuacji.

Opel Grandland X Hybrid4 – technologiczna perfekcja

Foto: opel / Opel
Opel Grandland X Hybri4

Nowy model marki zaprojektowany został w ramach strategii „Opel stawia na elektryczność” zakładającej, że do 2024 roku wszystkie samochody osobowe koncernu dostępne będą w wersjach zelektryfikowanych. Grandland X Hybrid4 jest też pierwszym SUV-em w ofercie Opla wyposażonym w hybrydowy napęd typu plug-in. Składa się on z benzynowego, turbodoładowanego silnika czterocylindrowego o pojemności 1,6 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który osiąga moc 200 KM oraz dwóch siników elektrycznych, po jednym przy każdej osi. Pierwszy osiąga moc 110 KM natomiast drugi 113 KM, a łączna moc całego układu hybrydowego dochodzi do imponujący 300 KM. Co ważne, przedni motor elektryczny jest sprzężony ze sterowaną elektronicznie ośmiobiegową skrzynią automatyczną, natomiast drugi wraz z inwerterem i mechanizmem różnicowym jest zintegrowany z tylną osią. Dzięki temu, w razie potrzeby mogą być napędzane wszystkie koła Grandlanda X Hybrid4, zapewniając w ten sposób doskonałą trakcję i pewne prowadzenie w każdych warunkach drogowych. 

Foto: opel / Opel
Opel Grandland X Hybri4

Układ hybrydowy korzysta z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13,2 kWh, który pozwala na poruszanie się w trybie elektrycznym na dystansie do 59 km w cyklu WLTP. Dla wielu użytkowników oznacza to, że w codziennej eksploatacji auta właściwie nie będą musieli korzystać z silnika spalinowego – według badań przeprowadzonych w Niemczech aż 80 proc. kierowców pokonuje dziennie trasy krótsze niż 50 km – tym bardziej, że pełne naładowanie akumulatora przy wykorzystaniu ładowarki o mocy 7,4 kW (wallbox) zajmuje niespełna godzinę i 50 minut, a ze standardowego gniazdka 1,8 kW około 8 godzin. Auto jest wyposażone w specjalny układ hamowania regeneracyjnego, dzięki któremu odzyskuje energię wytwarzaną podczas zwalniania, gdy zdejmie się nogę z pedału gazu lub hamowania, w efekcie jego zasięg w trybie elektrycznym można zwiększyć średnio nawet o 10 proc.

Foto: opel / Opel
Opel Grandland X Hybri4

Grandland X Hybrid4 umożliwia kierowcy wybór jednego z czterech trybów pacy napędu. Poza czysto elektrycznym, do dyspozycji są: 

  • hybrydowy, w którym to elektronika decyduje o najbardziej efektywnym sposobie napędzania koł,
  • AWD z aktywowanym elektrycznym napędem tylnej osi zapewniający optymalną przyczepność nie tylko na utwardzonych nawierzchniach lecz także poza nimi,
  • sportowy, w którym do dyspozycji jest pełny potencjał wszystkich silników. Warto tu podkreślić, że układ hybrydowy dostarcza łącznie 520 Nm momentu obrotowego, co gwarantuje doskonałą elastyczność, a moc 300 KM pozwala na przyspieszanie do 100 km/h w 6,1 s. Maksymalna prędkość auta może dochodzić w trybie hybrydowym do 235 km/h, a w elektrycznym do 135 km/h.

Opel Grandland X Hybrid4 – sprytne rozwiązania

Foto: opel / Opel
Opel Grandland X Hybri4

Dzięki wyposażeniu modelu w system multimedialny Multimedia Navi Pro, użytkownicy Grandlanda X Hybrid4 w prosty sposób nie tylko zaplanują swoje podróże, lecz także dopasują je pod kątem jak najbardziej efektywnego wykorzystania układu hybrydowego. 

Foto: opel / Opel
Opel Grandland X Hybri4

Ciekawym dodatkiem jest ponadto seryjna usługa Opel Connect wspierająca użytkownika w wielu sytuacjach. Obejmuje ona m.in. połączenia alarmowe, pomoc w razie awarii, powiadomienia o statusie samochodu, zdalne sterowanie zamkami drzwi, uruchamianie świateł awaryjnych, cyfrowy kluczyk czy nawigację online oraz lokalizację pojazdu. Z czego większość jest możliwa dzięki specjalnej aplikacji mobilnej.

Opel Grandland X Hybrid4 – SUV kompletny

Foto: opel / Opel
Opel Grandland X Hybrid4

Stylowy wygląd modelu w połączeniu z przestronnym i łatwym w aranżacji wnętrzem to kolejne atuty hybrydy plug-in Opla, która dodatkowo na tle konkurentów w klasie kompaktowych SUV-ów wyróżnia się bardzo bogatym wyposażeniem wpływającym na przyjemność użytkowania auta na co dzień. Do wyboru są dwie odmiany: Elite i Ultimate w cenach odpowiednio od 192 450 zł i 201 950 zł. W pierwszej znajdziemy m.in.: automatyczną, dwustrefową klimatyzację, kamerę rozpoznającą znaki drogowe, system ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania, układ aktywnego utrzymania na pasie ruchu i ostrzegania o pojeździe w martwym polu widzenia, sportowe fotele przednie, w tym kierowcy z certyfikatem AGR, elektrycznie sterowane szyby, lusterka i klapa bagażnika, reflektory ecoLED, ledowe światła tylne, czujniki parkowania przód/tył i 19-calowe alufelgi. W Ultimate dochodzą ponadto: pilot parkowania, kamera cofania, reflektory AFL3 LED oraz dach i lusterka w kolorze czarnym. To oczywiście tylko wybrane elementy wyposażenia , które dodatkowo można jeszcze wzbogacić interesującymi opcjami.

To z pewnością jedna z najbardziej konkurencyjnych ofert na rynku.

Foto: opel / Opel
Opel Grandland X Hybri4
Foto: opel / Opel
Opel Grandland X Hybri4
Foto: opel / Opel
Opel Grandland X Hybrid4
Foto: opel / Opel
Opel Grandland X Hybrid4
Foto: opel / Opel
Opel Grandland X Hybri4