Mimo iż obecnie Outlander oferowany jest wyłącznie z dwulitrową jednostką wysokoprężną Di-D (140 KM, 310 Nm), to po zaledwie półrocznej obecności na rynku nowej generacji osiągnął już zakładaną roczną sprzedaż 13 tys. sztuk.

Drugi w gamie diesel będzie miał pojemność 2,2 litra, jego moc wynosi 156 KM, zaś maksymalny moment obrotowy 380 Nm i jest uzyskiwany przy 2000 obr/min. Wersja ta będzie oferowana z układem napędu na wszystki koła (All Wheel Control) oraz 6-biegową przekładnią manualną.

Z kolei pierwszy w palecie silnik benzynowy (2,4 MIVEC) dysponować będzie mocą 170 KM i momentem obrotowym 232 Nm przy 4.100 obr/min. Oferowany będzie z napędem na dwa lub cztery koła oraz z 5-biegową skrzynią manualną lub 6-biegową przekładnią CVT z trybem sportowym i możliwością zastosowania łopatek do zmiany biegów przy kierownicy.

Co ciekawe, wszystkie trzy dostępne silniki pochodzić będą od innych producentów. Dostępna obecnie jednostka wysokoprężna jest dziełem koncernu Volkswagen, drugi w gamie diesel pochodzić będzie od grupy PSA Peugeot Citroen. I jedynie 2,4-litrowy silnik benzynowy jest własnym wytworem Mitsubishi.

Wraz z dwoma nowymi silnikami Outlander z rocznika 2008 będzie oferowany z kilkoma innymi nowościami:

- czujnik deszczu i tylne czujniki parkowania (standard w Intense+ i Instyle);

- tylna kamera cofania dostępna w połączeniu z systemem komunikacyjnym Mitsubishi Multi Communication System (duży ekran dotykowy, nawigacja satelitarna z muzycznym serwerem);

- nowe aluminiowe obręcze kół o średnicy 18 cali (standard w wersji Instyle);

- miękkie w dotyku, lakierowane wykończenie tablicy rozdzielczej.

Obie nowe wersje zadebiutują już w czwartym kwartale tego roku, tak więc zakładana tegoroczna sprzedaż może zostać nawet dwukrotnie przekroczona.