Producent zdecydował się udoskonalić 308, aby lepiej mógł sprostać rywalizacji z Volkswagenem Golfem. Jak zapewnia Peugeot, samochód ma wszystkie cechy, jakich oczekuje się od pojazdu z segmentu C, czyli kompaktowe nadwozie (długość: 4,25 m oraz wysokość: 1,46 m), przestronne wnętrze oraz pojemny bagażnik (470 litrów mierzone do poziomu rolety).
Peugeot 308 może się pochwalić wyrazistą i dynamiczną sylwetką oraz nowym oświetleniem. Przód pojazdu zdobią lampy wykonane w technologii LED, dostępne w standardzie w wyższych opcjach wyposażenia. W tylnej części nadwozia odnajdziemy charakterystyczny dla marki potrójny "ślad pazurów" świateł wykonanych w technologii LED, podkreślających nowoczesną stylistykę pojazdu.
W środku zastosowano rozwiązanie, które sprawdziło się w mniejszym 208. Mowa o niewielkiej kierownicy, która potęguje wrażenie pełnej kontroli nad pojazdem oraz umieszczonych wysoko zegarach, umożliwiających odczyt danych o pojeździe bez konieczności odrywania wzroku od drogi. Innym elementem zaczerpniętym z 208 jest 9,7-calowy ekran dotykowy, który skupia wiele funkcji w jednym miejscu.
Pod maską znajdzie się 1,2-litrowa jendostka VTi produkująca 82 KM oraz silnik THP o pojemności 1,6 litra i mocy 155 KM. Dla szukających większych wrażeń producent przewidział wersję R pojazdu, który w koncepcyjnej wersji także pojawi się we Frankfurcie.
Na pewność prowadzenia wpływ ma zastosowanie nowej platformy EMP2 oraz wspomnianej kompaktowej kierownicy. EMP2 w znacznym stopniu wpływa na poprawę właściwości dynamicznych pojazdu oraz komfortu. Dzieje się tak za sprawą systemów wspomagających kierowcę oraz niższej masy własnej auta (-140 kg w porównaniu z poprzednią generacją modelu).
Nowy Peugeot 308 produkowany będzie w zakładach w Sochaux we Francji, a fabryki w Trémery i Douvrin dostarczać będą jednostki napędowe. Po raz pierwszy nowy Peugeot 308 zostanie zaprezentowany we wrześniu podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, a w europejskich salonach pojawi się jesienią 2013 roku.