Logo
WiadomościPremieryPorsche 911 - poprawianie ideału (Frankfurt 2015)

Porsche 911 - poprawianie ideału (Frankfurt 2015)

Autor Michał Szymaczek
Michał Szymaczek

Porsche 911 po face liftingu ujrzało światło dzienne na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie, gdzie z zainteresowaniem oblegały go tłumy dziennikarzy. Fakt, że stał obok koncepcyjnego Porsche Mission E, miał na to tylko częściowy wpływ.

Porsche 911 (Frankfurt 2015)
Zobacz galerię (18)
Onet
Porsche 911 (Frankfurt 2015)

Z zewnątrz w Porsche 911 zmienione zostały detale, bo trudno też oczekiwać stylistycznej rewolucji. Nowe są reflektory i światła do jazdy dziennej, a klosze tylnych lamp, poza nowym kształtem, zyskały trójwymiarowy klosz – jak choćby w Macanie. Uwadze fanów Porsche 911 nie umknie też kratka na klapie silnika z pionowymi żebrami w miejsce poziomych, będąca ukłonem w stronę przeszłości.

W kabinie jest nowocześnie. Odświeżone Porsche 911 zyskało nowy system informacyjno-rozrywkowy PCM (Porsche Communication Management System) z 7-calowym kolorowym ekranem dotykowym. System rozpoznaje gesty, jest kompatybilny z Apple CarPlay oraz dysponuje mocno rozwiniętą nawigacją z wbudowaną informacją o ruchu oraz widokiem Google Earth i Google Streetview. Co ważne, w menu systemu infotainment po raz pierwszy dostępny jest język polski.

Polskie menu w nowym Porsche 911
Polskie menu w nowym Porsche 911Żródło: Materiały prasowe

To nie koniec, bo w kabinie znalazło się miejsce przeznaczone na telefon, zintegrowane z centralnym podłokietnikiem, wyposażone w ładowarkę i wzmacniacz zasięgu.

Nowe Porsche 911 zyskało kilka nowych opcji wyposażenia, a niektóre z dostępnych obecnie poprawiono. Chodzi między innymi o dodanie ogranicznika prędkości, dołożenie funkcji "żeglowania" dla adaptacyjnego tempomatu ACC, ostrzeżenie przed pojazdami w martwym punkcie lusterek czy hamulec pokolizyjny.

Dodatkowo, modele z pakietem Sport Chrono zyskują nowe koło kierownicy z obrotowym przełącznikiem trybu jazdy – Normal, Sport, Sport Plus oraz Individual. Do tego, auta z przekładnią PDK otrzymają przycisk Sport Response, który przygotowuje napęd do maksymalnego przyspieszenia przez kolejnych 20 sekund. Wiąże się to z przełączeniem optymalnego biegu i zmianą ustawień silnika dla „bardziej spontanicznej reakcji w krótkim czasie”.

Co znajdziemy pod tylną klapą? Rewolucję! Koniec z wolnossącym bokserem. Napęd zapewnia bowiem nowy silnik twin turbo o pojemności 3 litrów, mocy 370 KM i momencie obrotowym 450 Nm w modelu Carrera oraz 420 KM i 500 Nm w Carrerze S. To o 20 KM i 60 Nm więcej niż w obecnym modelu.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Przy wyposażeniu samochodu w przekładnię PDK i pakiet Sport Chrono, Carrera przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, podczas gdy Carrera S robi to o 0,3 sekundy szybciej. Zwiększona została również prędkość maksymalna, która teraz wynosi 308 km/h. Producent chwali się przy tym obniżonym o 12 procent zużyciem paliwa, co w przypadku Carrery S ma się przełożyć na aż 1 l/100 km mniej.

Porsche 911 po face liftingu zadebiutuje w niemieckiej sieci dilerskiej 12 grudnia z cenami rozpoczynającymi się od 96 605 euro.

Autor Michał Szymaczek
Michał Szymaczek