Speedster stanowi właściwie zwieńczenie całej palety serii 991. Tak, to nie pomyłka, auto opiera bowiem swoją konstrukcję na modelu 911 R z rocznika 2016 i ostatniej odsłonie GT3 (2017), a nie na najnowszej serii 992. Pod względem stylistycznym odwołuje się do własnej historii, w tym do modelu 356 „No.1” Roadster z 1948 r., a produkowane jest w zakładach marki w Zuffenhausen. Wygląd auta z charakterystycznymi wybrzuszeniami na pokrywie chowanego dachu za fotelami kierowcy i pasażera, detale z GT3, takie jak zderzaki i wysuwany tylny spoiler, lusterka Sport Design czy kubełkowe fotele z kompozytów węglowych, wykończone czarną skórą, tworzą perfekcyjną, budzącą pożądanie całość. Białe wskazówki i czarne tarcze zegarów z zielonymi oznaczeniami nawiązują do modelu 356 Speedster Nowy Speedster ma 20-calowe koła z kutymi obręczami, mocowane centralną śrubą.
Porsche 911 Speedster – potężny i szybki
Pod tylną maską pracuje pochodzący z GT3, wzmocniony do 510 KM, sześciocylindrowy bokser. Za przekazanie 470 Nm momentu obrotowego na tylne koła odpowiada 6-biegowa skrzynia manualna z funkcją automatycznego podbijania obrotów podczas redukcji przełożeń. Speedster może przyspieszać do „setki” w 4 s i rozpędzać się do oszałamiającej prędkości 310 km/h. Do tego potencjału dopasowano oczywiście konstrukcję podwozia. Mamy tu m.in. sportowy układ skrętnych tylnych kół i dynamicznych mocowań silnika, Porsche Torque Vectoring (PTV), Porsche Stability Management (PSM) oraz PASM ze sportowym zestrojeniem i obniżonym o 25 mm prześwitem. Standardem są też: hamulce z ceramiczno-kompozytowymi tarczami PCCB, asymetryczna blokada tylnego dyferencjału oraz nowo opracowany, sportowy, lekki układ wydechowy ze stali nierdzewnej. Choć cena Speedstera – 1,35 mln zł– jest równie obłędna, jak samo auto, to i tak można ją jeszcze podbić ekskluzywnymi opcjami. Opcjonalny pakiet stylistyczny Heritage Design (za drobne 100 000 zł!) zawiera elementy odwołujące się do klasycznych modeli marki z lat 50. i 60. ub. wieku. Pozwala też klientom na wybór własnych numerów startowych.
Porsche 911 Speedster – obiekt pożądania
Porsche stworzyło kolejne auto marzeń, po które już ustawiła się kolejka krezusów i kolekcjonerów. 911 Speedster to teraz najdroższy model w ofercie marki, niewiele ustępujący pod tym względem niedawnemu liderowi, czyli GT2 (od 1,42 mln zł). Nie tylko dostarcza czystych emocji, lecz także jest doskonałą inwestycją.
Porsche 911 Speedster – dane techniczne | ||
Silnik | benzynowy B6 | |
Pojemność (cm3) | 3968 | |
Moc maks. (KM/obr./min) | 510/8400 | |
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) | 470/6250 | |
Napęd/skrzynia biegów | na tył/man. 6 | |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 4,0 | |
V maks. (km/h) | 310 | |
Śr. spalanie (l/100 km) | 13,8 | |
Emisja CO2 (g/km) | 317 | |
Dł./szer./wys. (mm) | 4562/1852/1250 | |
Cena (zł) | 1 350 000 |