Zupełnie nowy jest przedni pas, przednie błotniki i pokrywa silnika nowego Porsche Cayenne. Nowe są także wloty powietrza z "płetwami" po obu stronach auta, zapewniające efektywny dopływ powietrza do intercoolerów. Tylna partia nowego Cayenne również została odświeżona: wypełnienie lamp tworzy trójwymiarowy efekt, a światła stopu – podobnie jak LED-owe oświetlenie do jazdy dziennej z przodu – mają czteropunktową formę.

W kabinie projektanci skupili się na miejscu kierowcy, który ma do dyspozycji nową, wielofunkcyjną kierownicę sportową z łopatkami do zmiany przełożeń, wzorowaną na kierownicy z Porsche 918 Spyder.

Nowa generacja Cayenne trafi na rynek w pięciu wersjach: Cayenne S, Cayenne Turbo, Cayenne Diesel, Cayenne S Diesel, a także, po raz pierwszy, jako Cayenne S E-Hybrid. To pierwsze w segmencie SUV-ów auto hybrydowe z możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka (plug-in).

Cayenne S E-Hybrid wyposażono w litowo-jonowy akumulator o pojemności 10,9 kWh, który w trybie elektrycznym zapewnia zasięg od 18 do 36 km, zależnie od stylu jazdy i topografii drogi. Ponad dwukrotnie zwiększono moc silnika elektrycznego – z 47 do 95 KM. Średnie zużycie paliwa wynosi teraz 3,4 l/100 km.

3-litrowy, doładowany mechanicznie motor V6 (333 KM) razem z 95-konną jednostką elektryczną generuje łącznie moc 416 KM przy 5500 obr./min i 590 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 1250-4000 obr./min. Zestaw ten zapewnia osiągi na poziomie aut sportowych – przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 5,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 243 km/h. W trybie elektrycznym prędkość auta została ograniczona do 125 km/h.

Nowy jest też 3,6-litrowy silnik V6 biturbo dla Cayenne S, całkowicie opracowany przez Porsche. Model zużywa średnio 9,5-9,8 l/100 km, czyli o 1 l/100 km mniej od montowanej poprzednio jednostki V8. Podwójnie turbodoładowana V-szóstka generuje moc 420 KM przy 6000 obr./min, o 20 KM więcej niż dotychczas. Maksymalny moment obrotowy wynosi 550 Nm i jest dostępny w przedziale od 1350 do 4500 obr./min (przyrost o 50 Nm). Wcześniejszy motor osiągał moc 83 KM z 1 litra pojemności, obecny aż o około 40 proc. więcej - 117 KM z 1 litra.

Ze standardową przekładnią Tiptronic S nowe Cayenne S przyspiesza od zera do "setki" w zaledwie 5,5 s (5,4 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono), o 0,4 s szybciej od poprzednika. Prędkość maksymalna wzrosła o 1 km/h, do 259 km/h.

Porsche zmodyfikowało również podwozie, zapewniając podróżującym nowym Cayenne większy komfort, przy jednoczesnym zachowaniu dynamicznego prowadzenia.

Odnowione Porsche Cayenne zadebiutuje w październiku na salonie samochodowym w Paryżu, skąd redakcja OnetMoto tradycyjnie przeprowadzi obszerną relację.