• Moc większa o 20 KM w porównaniu z poprzednikiem
  • Przyspieszenie do „setki” w 4,7 s
  • Pełne luksusowe wyposażenie i sportowe wykończenie

Macan to bez wątpienia jeden z najmocniej zorientowanych na przyjemność z jazdy kompaktowych SUV-ów na rynku. Od czasu wprowadzenia d sprzedaży w 2013 roku cieszy się zasłużoną popularnością i uznaniem klientów. Po ubiegłorocznym face liftingu auto zyskało świeżość i nadal jest liczącym się modelem w gamie modelowej niemieckiej marki.Teraz do oferty dołącza odmiana GTS, która po kuracji odmładzającej jest nie tylko mocniejsza, szybsza i zwinniejsza lecz także oferuje jeszcze bogatszą listę wyposażenia seryjnego i opcjonalnego.

Pod maską Macana GTS-a znajdziemy zmodyfikowany sześciocylindrowy silnik widlasty znany z topowej odmiany Turbo. Tu osiąga on moc 380 KM, czyli o 60 KM mniej niż w Turbo ale o 20 KM więcej niż oferowała wersja przed face liftingiem. W efekcie może pochwalić się lepszym o 0,3 s przyspieszeniem do „setki”, które zajmuje mu zaledwie 4,7 s. Do 160 km/h auto rozpędza się w 11,4 s, a jego prędkość maksymalna to 261 km/h. Ale pod jednym warunkiem, że zostanie wyposażony w opcjonalny pakiet Sport Chrono. Bez niego przyspieszenie do 100 i 160 km/h trawa odpowiednio 4,9 i 11,6 s. Za przekazanie momentu na obydwie osie odpowiada zmodyfikowana przekładnia dwusprzęgłowa PDK (choć Porsche nie ujawnia, w jakim zakresie) z ośmioma przełożeniami.

Macan GTS standardowo wyposażony jest w obniżone o 15 mm zawieszenie z system kontroli tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM) a w ramach opcji można go wyposażyć w adaptacyjny układ jezdny z pełną pneumatyką i prześwitem pomniejszonym o kolejne 10 mm. Do wyboru są też trzy warianty układu hamulcowego, w pierwszym z tarczami żeliwnymi (360/330 mm przód/tył), w drugim z tarczami pokrytymi powłoką z węglika wolframu (PSCB, 390/356 mm), a w trzecim z tarczami ceramicznymi (PCCB, 396/370 mm). Seryjne są ponadto 20-calowe alufelgi, a także sportowy układ wydechowy gwarantujący brzmienia dopasowane do dynamicznego potencjału samochodu.

Charakter modelu podkreśla zresztą sam jego wygląd. Poza wspomnianymi alufelgami to również pakiet Sport Design ze zmodyfikowanymi zderzakami, lakierowane na czarno elementy nadwozia oraz przyciemniane klosze reflektorów, tylny dyfuzor oraz dwie podwójne końcówki wydechu. We wnętrzu uwagę zwracają: wykończenie Alcantarą, skórą, detalami ze szczotkowanego aluminium, sportowe fotele z kontrastowym przeszyciem i 8-kierunkową regulacją. Na liście opcji znajdziemy m.in.: skórzaną tapicerkę GTS , nagłośnienie firmy Bose, indukcyjną ładowarkę, adaptacyjny tempomat z asystentem jazdy w korku czy jonizator powietrza.

Porsche Macan GTS – naszym zdaniem

Macan to mój ulubiony kompaktowy SUV. W wersji GTS powinien ucieszyć nie tylko oko i ucho lecz także zaspokoić kierowców preferujących sportowy styl jazdy. Jest blisko 60 tys. zł droższy od wersji S ale też o podobną kwotę tańszy od Turbo i rzeczywiście może stanowić idealny kompromis w kategorii cena/osiągi. Oczywiście nie zmienia to faktu, że jest koszmarnie drogim autem. Ale to w końcu 100-procentowe Porsche.